beror väll på vart su ska göra det!
som vi sakt i femtiellva andra trådar så varierar priserna kraftigt, mellan olika volvoverkstäder, så det smartaste är ju att ringa till verkstäderna istället för att skriva på forumet om man undrar över priser!
Moderator: Moderatorer
JBR skrev:Volvo + hjullager = skämt!Vad får dig att tro att dom märkena är bättre ?
Har en XC90 som fick byta ett hjullager bak efter 600mil, garanti förstås. Men det andra då? Lång snabel på mig.
Efter 6000 mil behövs nu båda bak bytas, ingen garanti först, men tack vare schysst tekniker tar de på sig det ändå när de hör att det hänt innan.
Under sommaren 2006 fick min andra bil XC 70 samma åkomma. Till min glädje, först, fick jag samtidigt från Volvia att drivline garantin skulle förlängas till 10.000 mil. Kanon min har gått 9500mil.
Efter samtal med Volvia var glädjen bytt mot hat-tankar. 2 hjullager = 2 självrisker = hela reparationskostnaden. Kyss Karlsson. Denna sommarens reparationer enbart på denna XC70 överstiger 15.000:-
Ledsen att behöva säga det, men:
Aldrig mer en Volvo! Håller dem inte kan man lika bra ha något roligare att köra, BMW eller Audi eller något annat.
Man köper premiumbil tror man tills man hamnar i reklammationskön med hatten i handen i tron att man skulle få premiumservice. Hahaha.
Frigge skrev:Jag har en nära polare som jobbar på BMW/mercedes en annan som jobbar på Audi/VW och en 3,dje som jobbar som allbilsmekaniker.JBR skrev:Volvo + hjullager = skämt!Vad får dig att tro att dom märkena är bättre ?
Har en XC90 som fick byta ett hjullager bak efter 600mil, garanti förstås. Men det andra då? Lång snabel på mig.
Efter 6000 mil behövs nu båda bak bytas, ingen garanti först, men tack vare schysst tekniker tar de på sig det ändå när de hör att det hänt innan.
Under sommaren 2006 fick min andra bil XC 70 samma åkomma. Till min glädje, först, fick jag samtidigt från Volvia att drivline garantin skulle förlängas till 10.000 mil. Kanon min har gått 9500mil.
Efter samtal med Volvia var glädjen bytt mot hat-tankar. 2 hjullager = 2 självrisker = hela reparationskostnaden. Kyss Karlsson. Denna sommarens reparationer enbart på denna XC70 överstiger 15.000:-
Ledsen att behöva säga det, men:
Aldrig mer en Volvo! Håller dem inte kan man lika bra ha något roligare att köra, BMW eller Audi eller något annat.
Man köper premiumbil tror man tills man hamnar i reklammationskön med hatten i handen i tron att man skulle få premiumservice. Hahaha.
Dessutom kostar säkert ett hjullager byte på en BMW
bra mycket mer än på en Volvo
Skillnaden är väl att du är missnöjd på ngt annat forum bara :roll:
Jäklar vad plastigt kinesisk den ser ut/k&aum[…]
Hehe, fler än jag som lagt märke till de[…]