Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av 360
Har två bilar på gång och kan inte välja: En s60 2,5 T 2004 års modell och en 2003 års s60 som har 170hk motorn. Båda är välhållna, servade och nybesiktigade. Turbon är naturligtvis väldigt rolig att köra, men den andra är inte heller fel. Komfortabel och fin. Kan inte bestämma mig. Hur skulle ni gjort? Ekonomin spelar in. Skiljer det mycket i bensinförbrukning (om man kör dem likartat utan att frestas av turbons körglädje), skatt och försäkring. Service? Vanliga fel?
av Lövet
Nej, det skiljer faktiskt inte mycket alls. Något dyrare försäkring men det är inga stora skillnader. Vid konstant fart på landsväg är förbrukningen närmast identisk. Det är vid stadstrafik som 2.5T kommer dra mer.
Användarvisningsbild
av dieselmagnus
Ta turbon om du kör normalt kommer förbrukningen inte vara högre än för 170Hk, skatt och försäkring något dyrare men skiljer inte så mycket. Ofta brukar turbobilarna vara mer välutrustade generellt sett. Körglädjen är ju trevligare.
av volvofantast
2,5t är en riktigt trevlig motor att köra,hade valt den utan att tveka en sekund.om ekonomin spelar roll så tror jag att du har ett bättre andra handsvärdre på den och är mer aktraktiv den dan du skall byta.
av matzen10
Mmm... turbon är fin. Haft både 03 o 04. Du kommer ha mkt glädje av den vid omkörningar! Merpriset jämfört med 170 ligger förstås i turbon men oftast oxå en högre utrustningsnivå.
Får jag fråga hur mkt det skiljer mellan objekten, och mil?

Var och kikade på Mazda 6e idag, en bil som […]

Repor mittkonsol polering

Någon som provat denna https://www.fruugo.s[…]

Jag böt HCM som hade felkod samt bägge l[…]

Abs problem

Nu tappar jag det snart! V70 98- D5252t har haft p[…]