- mån 28 nov 2011, 17:32
Jag har en XC90 D5 Sport -08 där nyckeln ej går att vrida runt. Bilen har endast gått 5000 mil så den är knappt inkörd. Jag har googlat och läst att en del haft liknande problem. Dock inte sett någon med en nyare bil och detta problem.
Nyckeln går till läge 1 där radion etc går på. Dock inte längre. Känns som om startspärren ligger i. Låset har aldrig gått trögt förut och bilen har aldrig haft minsta problem. Det är väldens bästa bil, fram till nu:-)
Saker jag kollat:
- Alla säkringar
- Kollat så att rattlåset inte ligger i
- Smort låset samt även bankat lite och ruckat mycket med nyckeln.
- Provat båda nycklarna
- Ruckat på bilen fram och tillbaka för att se om P-läge kanske inte riktigt ligger i. Växelföraren ligger i p-läge men går inte att rubba
- Batteriet är starkt
Någon som har en bra ide innan jag beställer bärgning via Volvo Assistans? Känns som det är något skitfel eftersom allt annat fungerar som vanligt.
Nyckeln går till läge 1 där radion etc går på. Dock inte längre. Känns som om startspärren ligger i. Låset har aldrig gått trögt förut och bilen har aldrig haft minsta problem. Det är väldens bästa bil, fram till nu:-)
Saker jag kollat:
- Alla säkringar
- Kollat så att rattlåset inte ligger i
- Smort låset samt även bankat lite och ruckat mycket med nyckeln.
- Provat båda nycklarna
- Ruckat på bilen fram och tillbaka för att se om P-läge kanske inte riktigt ligger i. Växelföraren ligger i p-läge men går inte att rubba
- Batteriet är starkt
Någon som har en bra ide innan jag beställer bärgning via Volvo Assistans? Känns som det är något skitfel eftersom allt annat fungerar som vanligt.
- By Dieselvolvo