BOH skrev:har en v70n -07 170hk funderar på att serva själv med olja och filter stift mm.minskar bilens värde utan verkstadstämplar även om jag dokumentera allt som jag gör själv?jag vet att jag går miste om uppdateringar men tänker lämna in bilen vid större service typ kamrem och den uppdateras välll då.B-O
Du skriver att du går miste om uppdateringar som då ingår i 2.0 servicen men på en så pass "gammal" bil som du har så sker det inte längre någon utveckling av några mjukvaror.
Dom fel som har funnits har rättats till för några år sedan. Så har din bil varit inne på en 2.0 service förut så har du redan till 99% säkerhet redan dom senaste mjukvarorna och det kommer också med 99% säkerhet inte att komma någon ny heller. Detta med 2.0 och uppdateringar är mest ett försäljningstrick för att locka kunder.
Detta är ju endå ganska okomplicerade grejer så det finns inte så mycket "buggar" att rätta till. Skillnad är det om man köper en ny bil idag med lite utrustning i. Där kan nog utvecklingen/buggfixar hålla på att komma under en längre tid.