Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jagramlar
Hej!

Håller på att felsöker.

V70 2007 2.4D, 24000 mil.

Började med att bilen fick gå något varv mer på startmotorn innan den startade, detta var för ca 1 månad sen. Höll på så där ibland under kanske 3-4 dagar, sedan förlängdes startmotorns gång innan start mer och mer. Tillslut blev den riktigt svårtstartad. Jag inbillade mig att det var glödstiften, köpte 5 nya NGK. Men icke.

Nu var den så pass svårtstartad att jag inte vågade köra den mer. Dock kunde man efter 20-30 små försök få igång den.

Medans jag och polarn funderade, skruvade jag loss bränslefiltret (bak vid tanken) tömde det och "rengjorde" försiktigt så gott det gick. Skruvade tillbaka och skulle börja fylla hållaren med soppa. Men snustorrt!

Alright, bränlsepumpen, dyyrt :-/.

Av nyfikenhet så lyfte vi baksätet och identifierade luckan i tanken, pillade lite på kablarna samtidigt som vi kom på att vi skulle lyssna efter ljud. Polarn vred om, inget, vred om igen, inget, inget men sen susade den igång. Och precis så är det nu, när man vrider tändningen till läge 2 så börjar bränslepumpen ibland att snurra. Kommer man ut på morgonen så är snurrar den alltid på första försöket.

Någon som har en teori.
Användarvisningsbild
av Variosboy
Hej och välkommen till forumet till att börja med!

Det är jättesvårt att gissa vad det kan vara för fel på din bil.
Att bränslepumpen bara skulle göra så att bilen blir svårstartad tycker jag låter konstigt, den borde gå dåligt också..

Sen har vi ett problem till och det är att den bil du har heter V70N, och således hamnade tråden i fel forumsavdelning. :wink: Testa i avdelningen för V70N så kommer det troligtvis generera fler svar!
Användarvisningsbild
av Bosse78
Hade samma problem med min gamla 940. Då var det bränslepumpsrelät och inte bränslepumpen som va trasig.
av jagramlar
Glömt bort att svara, men nu hade jag behov av denna siten igen. Så jag ska börja med att berätta att det var bränsletrycksregulatorn som var mitt problem, 500 spänn för en beggad sen var det funkis.
Användarvisningsbild
av Vojje
Variosboy skrev:Gött att det löste sig och kanon att du skrev här vad lösningen var!
Allt för många trådar bara ebbar ut ... :cry:

Hej Nu har det gått ett bra tag och jag har […]

Bokat för besiktning, kunde inte tacka nej ti[…]

Hej Har samma fel här, har haft isär t&a[…]

V90 problem släpvagnsbelysning

Jag köpt hem Mcase-säkringar för a[…]