- fre 26 aug 2011, 23:24
Lägger till en post till eftersom jag glömde detta:
- När bilen stått tex över natten och jag ska lägga i en växel från "friläge" så är spaken "stum" i detta läge,den går att röra i frilägesområdet men växlarna är mycket svåra att få i.
Lite milt våld löser saken och växlar man runt bland växlarna med lite våld så funkar allt som det ska igen.
Sen känns lådan helt normal under körning igen.
Låg oljenivå?
Har inte kollat än men bilen är servad enligt boken men det kanske inte är nå´n garanti för att oljan är kollad i lådan iofs
- Ett klunkande ljud från vänster bak har tillkommit,dämpare eller vad brukar vara vanligast?
- Sitter en sensor eller nå´t där larmdioden brukar sitta.
En 4-stiftskontakt med 3 trådar till sej går dit.
Verkar inte vara larm i bilen eller så funkar det inte men fjärrlåset funkar och efterlåsningen också,det finns en bortkopplingsknapp för hund/barn kvar bilen iallafall men den kanske finns pga efterlåsningssjyddet?
Men vad gör sensorn eller vad det är i panelen innanför rutan?
Lägger till en post till eftersom jag glömde detta:
- Rövvärmen i förarstolen funkar inte ,säkringar hela,knappen beter sej som den ska men värme saknas.
Sitter 2 vita kontakter under stolen som inte är anslutna till stolen samt en svart avlång kontakt samt en gulaktig tjock kabel eller liknande,vad är vad?
Är nå´t till airbag av detta så man inte rycker nå´t dumt och vad är de 2 tomma till?
Går det att få nåt felmeddelande ang stolsvärmens fel?
Senast redigerad av 1 tomsa, redigerad totalt 0 gånger.
- By Posjlost