Loner skrev:ge_219 skrev:
Det man sparar kanske är mest vid start av bilen då den stått stilla ett par timmar, annars gör den inte det...och jag tror inte det är såå mycket i skillnad...men det är bra att ha...om man bor lite norrut...
Ojå, det är en ganska markant skillnad på förbrukning om man har värmare eller ej, sen är det ju skönt med en snabbare uppvärming av hela bilen så man slipper sitta o huttra.
Sen blir motorn gladare om den inte behöver startas i minusgrader.
/L
sjävklart är det skönare när man kommer till en varm bil en kall morgon samt att motorn mår bättre om den startas varm, men har hört från en del att just starten efter ett par timmars stillstående ska inte bruka så mycket mer i bensin än en varm, den förbrukar men inte så stor i skillnad om man inte adderrar dagarna :D ,..,.men den förbrukar mer om du kör den kall än varm, det håller jag med om, men jag brukar alltid vänta ca 2 min efter start av bilen innan jag kör...oavsett om det är varmt eller kall ute....( måste alltid värma upp innan man springer, spelar fotboll m.m) samma sak tycker jag om start, måste värma bilen lite innan du tar ut den på en sväng....
V.Delar....
-----------
XC90 facelift 3.2 R-design