Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Undrar ifall ni vet det? Tydligen kan man lämna in bilen till Volvo och få den trimmat. Hur mycket kan man få ur en V70 D5 - 07 aut? Hörde nåt i stilen att även bränsle förbrukningen skulle sjunka.

Vad vet ni om det?
Titta på polestars hemsida om deras trim. Åk in till volvo så kan de lägga in det åt dig.
205hk får du med det trimmet.
Har läst om de som säger att förbrukningen sjunker, men det beror ju alltid på hur man kör och hur gärna man vill utnyttja det extra vridet och effekten.

http://polestar.se/sv-SE/Performance/Pe ... artno=1121
http://polestar.se/sv-SE/Performance/Pe ... artno=1081
Jag har trimmat min via BSR's programvara till 220 hk + sportfilter som kanske ger någon liten extra häst. Kopplingen höll ej så den skall bytas till någon bättre variant så fort jag hittat en som passar D5.
Bortsett från mitt lilla missöde blir bilen helt underbar att köra med en helt otrolig kraft redan från låga varvtal och i alla växlar! Många tvivlar men jag tycker att det är värt pengarna :D

Går du in på rica's hemsida har dem programvaror som ger upp till 250-260 hästar ur denna motorn!
Runt 200 ärliga Hk skulle jag säga. Problemet är ju det höga förbränningstrycket som blir och det sätter väl gränsen. Drivlinan måste ju tåla en del, speciellt kopplingen som nämnts innan. På en bensinare kan man ju vänta med att trampa plattan i mattan innan 3000rp,m vilket skonar hela drivlinan. Med en diesel vill man ju utnyttja det finna bottenvridet och då tar låda/koppling mycket mer stryk.
Ska man satsa på Polestar eller BSR?
Hur stor är risken att man knäcker automatlådan?
Imma i strålkastarna

Jag har samma på min 2025'a, kanske inte lik[…]

VIDA Mjukvara

Hej vänner! Kan man - utan legitim kopia av V[…]

Styrleder till V70 T5 år 2000.

Kolla i tex. aeromotors.se och se om du hi[…]

Kom ihåg att bläsa utt EGR-köleren[…]