- lör 27 nov 2010, 22:18
Hej
Jag ska byta min XC90 2,5 T 2004 och har tänkt en V70 2,5 T... 04-06
Har ni några tips och råd ang denna modell ??
Hur är det med bränsleförbrukningen..?? Jag har tänkt mig en automat.
Jag vill ju ha lite pulver under huven så därför har jag tittat ppå denna modell, har ju även sneglat lite på 2,4 l motorn 170 hk...men det låter lite svagt på en så tung bil...men kanske bränsleförbrukningen kan få mig att ändra mig.
varför byta xc90 då ?? jo jag ligger i skillsmässa och blir snart ensamstående , finns ingen anledning att ha en 7 sitsbil som är så pass stor då och tung och drar massor av soppa, typ 1,4L i snitt...blir för dyrt helt enkelt (är väl lite tung i foten också + korta stäckor), men jag gillar volvo och jag vill ju få plats med mina barn ibland. (3 st)
så min förhoppning är ju att detta blir billigare.
så som sagt var kom med tips och köpråd.
MVH
Peter
Jag ska byta min XC90 2,5 T 2004 och har tänkt en V70 2,5 T... 04-06
Har ni några tips och råd ang denna modell ??
Hur är det med bränsleförbrukningen..?? Jag har tänkt mig en automat.
Jag vill ju ha lite pulver under huven så därför har jag tittat ppå denna modell, har ju även sneglat lite på 2,4 l motorn 170 hk...men det låter lite svagt på en så tung bil...men kanske bränsleförbrukningen kan få mig att ändra mig.
varför byta xc90 då ?? jo jag ligger i skillsmässa och blir snart ensamstående , finns ingen anledning att ha en 7 sitsbil som är så pass stor då och tung och drar massor av soppa, typ 1,4L i snitt...blir för dyrt helt enkelt (är väl lite tung i foten också + korta stäckor), men jag gillar volvo och jag vill ju få plats med mina barn ibland. (3 st)
så min förhoppning är ju att detta blir billigare.
så som sagt var kom med tips och köpråd.
MVH
Peter
Rullar runt i Volvo V70 2,5T-05 Ruby Red

- By MatjesillV70