Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av fredrik_limpan
Har en s60 t5 - 01
Har på sistone fått knarr i mittkonsolen, låter ungefär som man går på nyfallen snö...
har även haft bekymmer med en stötdämpare bak...kan det vara så att även dämparna fram håller på att ge sig?

Eller någon kanske har någon annan ledtråd.

Tacksam för svar
Användarvisningsbild
av Danneman
Menar du mellan sätena lr menar du vid stereon ?
av fredrik_limpan
skulle nog säga att det är bakom stereon, under centerhögtalaren.
av fredrik_limpan
jag såg den tråden också men lyckades inte bli så mycket klokare på den.Det här knäpper inte, tänk dig att du krmar en snöboll riktigt hårt...det ljudet har jag i konsolen. Och det oberonde tempen...
Användarvisningsbild
av Whisky
Låter det mer/oftare/värre när du kör på knagglig och guppig väg?

Det låter som om du beskriver ett "gnid-gnek" mellan vinyl-vinyl eller vinyl-plast... Eller rent av vinyl-glas...?

Är du säker på att ljudet kommer från där du tror? Jag har ett gnekande ljud från instrumentbrädan ibland, som jag först trodde kom från någonstans i mitten av panelen... Tills jag frågade en passagerare i framsätet att lokalisera var ifrån det kommer. Denne kunde konstatera att ljudet kommer från vinylen vid framrutan någonstans vid höger A-stolpe (långt mer till höger än vad jag uppfattade det som). Lite silikonsmörja brukar hjälpa upp temporärt... jag ska försöka gå på djupet av orsaken någon gång...
av Jaco
Har också haft problem med "gnekande" ljud i inredningen. I mitt fall var det att dörrsidorna (inredningen) inte låg tillräckligt tight mot dörren, därav gnekandet. Detta löste jag genom att plocka bort dörrsidorna och fästa vanliga tätningslister runt kanten på dörrsidan, detta fick tyst på gnekandet.
av fredrik_limpan
har kikat och trixat lite och det verkar komma från "kåpan"som sitter ovanför "mätarna.

Nja, riktigt så enkelt är det inte. Ja[…]

Fungerar det med vaccumslang?

Har samma problem, bilen var inne på verksta[…]

2015 V70 Diesel ingen värme

Jag har samma problem, värmen kommer och g&ar[…]