Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av NCR
Jo, inte för att det är en speciellt stor grej, man jag är lite nyfiken om någon annan här inne med en 05 eller 06:a har lagt märke till att nu när det är minusgrader på morgonen och ECC´n har gått ett tag, dvs så värmen börjar komma, så knäpper det lite då och då i instrumentpanelen. Det är säkert bara värmeskillnader i plasten osv, men är det nån mer som har tänkt på detta?
av Teemu
tror också att det är materialet som rör sig en aning pga värmen...
NCR skrev:Jo, inte för att det är en speciellt stor grej, man jag är lite nyfiken om någon annan här inne med en 05 eller 06:a har lagt märke till att nu när det är minusgrader på morgonen och ECC´n har gått ett tag, dvs så värmen börjar komma, så knäpper det lite då och då i instrumentpanelen. Det är säkert bara värmeskillnader i plasten osv, men är det nån mer som har tänkt på detta?
Samme her!

Sven
Användarvisningsbild
av _FrEdRiK_
Samma här :) o sen om man åker i ett grop samtidigt har jag märkt av det....
av anderc
Har oxå märkt av att knäpper i bilen ibland. Till och med min sambo har hört det.
av NCR
Skönt att det är fler...

Då är det en allmän grej då. Dock känns det väl inte så "premium" men strunt samma, det knarar ju bara några minuter när det är kallt.
Användarvisningsbild
av Danneman
aahhhh ... vad härligt (Missförstå mig rätt! ) Att det är flera...
av NCR
Danneman skrev:aahhhh ... vad härligt (Missförstå mig rätt! ) Att det är flera...
Lungt! :D Jag hade exakt samma känsla som dig!
av basid
Det verkar vara ett standard tillbehör i dessa bilar som är gratis för jag fick oxå det på köpet...undrar om Volvo själv läser i detta forum????
Castrol EDGE Professional V 0W-20

Någon som vet var man kan köpa de[…]

Trasig Renault Scenic

Ja man måste nog ha något annat ä[…]

En ganska vanlig 245:as liv

Det har inte varit en jätterolig vår bi[…]

Se där jag skulle inte ha använt mina 25[…]