Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av hammerin
Tjo!

Tänkte köpa LED lampor och stoppa i dimljusen. Jag har 2 st olika som jag jämför mellan och vill veta vilken NI skulle köpa? Vilken har bäst ljusspridning i reflektorn och vilken ger starkast sken?

Den som Vparts säljer med 9st dioder: http://www.vparts.se/sv/artiklar/volvod ... -xc90.html

Den som Diodhuset säljer med 12st dioder: http://www.diodhuset.se/art-1.asp?id=443&iPageID=30

Jag är väl medveten om att det bara är reflektorn som blir upplyst och att det inte blir nån märkvärd ljusspridning framför bilen.

Mvh // Daniel
Användarvisningsbild
av greeeken
Inget av dom för de tär inte speciellt fint.
Men ks jag välja någon av dessa 2 länkar så blir det den första då den har en diod som lyser framåt oxå
av hammerin
runbom skrev:Led i dimljusen är skräp enligt min mening, lyser inte ett dugg typ.
Ok! Kan du lägga upp nån bild på LED i ett dimljus så man får se hur det ser ut i verkligheten?
av Gandalfi
hammerin skrev:
runbom skrev:Led i dimljusen är skräp enligt min mening, lyser inte ett dugg typ.
Ok! Kan du lägga upp nån bild på LED i ett dimljus så man får se hur det ser ut i verkligheten?

Kan bara instämma, provade också LED i dimljusen och lös så dåligt att jag plockade ut det igen. Rent skräp!!
av hammerin
Gandalfi skrev:
hammerin skrev:

Kan bara instämma, provade också LED i dimljusen och lös så dåligt att jag plockade ut det igen. Rent skräp!!
Ok! Då tror jag att jag skiter i LED =) gött å höra lite åsikter! Tackar!
av hammerin
JRS skrev:köp philips vision plus..absolut bästa halogenlampan,,,
Ska kolla upp den!
Jag vill gärna ha en lampa som lyser typ vitt fast åt det blåa hållet för att matcha mina dioder i positionslyset!

Det sitter biltema megablue i nu men jag tycker det lyser åt helvete för mycket gult fortfarande.

Kan man måla lampan med nån värmebeständig färg? glasfärg? spritpenna har jag hört nånstans.

Vit rök kan vara normalt Det är vatten&a[…]

Knarr vid rattutslag

Det knarrar vid rattutslag åt vänster, […]

Återkommande värmeproblem

Har lämnat in bilen idag på en Volvo ve[…]

Vill du ha lite hjärngympa så kan du ta[…]