- ons 17 mar 2010, 16:46
Hej,en fråga om körsätt,jag har kört 855 GLT,V70 GLT, nu har jag en V70N LTT,skall man köra en turbo på ett annorlunda sätt än en vanlig sugis?Jag menar dra ut varvet mer t,ex. Som jag tidigare nämnt i forumet så har min V70N gått som en kratta vid jämnt gaspådrag den har ryckt när jag legat på jämn gas och farthållare.För ett par tre veckor sedan så såg jag som sista möjlighet innan jag skulle köra upp till VOLVO och kräva ett återköp att testa något som jag aldrig trott på själv,och det var att hälla i en flaska fuel injection cleaner,och se på f-n, efter en runda till jobbet (15 mil) så började bilen gå normalt,har nu kört några veckor utan ryck,det jag kom att tänka på var att det kunde vara spridarna som hade beckat igen,till saken hör att jag pendlar ca 15 mil om dagen och ligger då på farthållare i princip hela vägen(motorväg) i ca 100/110km/h så man drar aldrig ur motorn med höga varv.Så mår motorn bättre av att man varvar upp den ibland så att det blir högre tryck i spridarna så att det rensar ur dom ????
MVH Peter
MVH Peter
- By XC60Recharge