Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Ja bilia finns de ju definitivt på. Kanske även Meko. De är billiga, några tior styck så det är väl lika bra att köpa original.
De är inte svåra att byta. Lite pilliga men det räcker att ta bort dörrklädseln.
Det kan hända att ena "foten" har böjts lite, men det går isåfall att bryta tillbaka. Att behöva byta hela konstruktionen är inte så vanligt.
Jag har gjort den här operationen på min s80 för ett tag sedan, bytte dock ej klackarna, rätade upp armarna och smorde upp glidytorna i mekanismen. Hissen funkar än så länge.

Är inte helt lätt att komma in i dörren. Clippsen sitter på sidorna och på undersidan av dörren, tryck in mitten delen med en liten don seda så lirkar man bort dom lite försiktigt. Täcklocket vid sido backspegeln ska bort seda så sitter det en skruv under ett täcklock vid handtaget även sargen vidöppningsmekanismen ska bort sitter en skruv där innanför också har jag för mig. Låsknoppen ska också bort
När sedan allt är borta så är det bara att lyfta sidan rakt upp.
Dock måste en del el pluggas ur till fönsterhissar o dyligt. Ta bort minuspolen på batteriet och låt stå 10 min innan du pluggar ur.

Sedan för att komma åt bättre så borrade jag bort staget för innre handtaget.

Det kommer ju värme men ibland är det f&[…]

@Wakki , Konsumentköplagens sträcker si[…]

Hej! Jag har felkoden 1A51-Kommunikation med SRS,[…]

Filter i Aisin tf-71sc?

Hittade en film på youtube där man dela[…]