Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej,

Hade min bil (Volvo V70 -04 11600 mil) på service igår och kollade samtidigt upp ett oljud från vänster fram. Det felet visade sig bero på ett trasigt hjullager. Ytterligare fel som hittades var sönderrostade bakbromsar (fick bytas) och trasig avgasrörsupphängning. Har inte så bra koll på bilar. Är detta saker som ska kunna hända på en så pass "ung" bil? Eller är det så att jag blivit pålurad en buskörd skitbil?

/Ash
Upphängningen är ett känt fel, hade samma på min.. på den tiden fanns ingen repsats, vilket finns idag så jag fick byta hela systemet.
Bromsarna är som vanligt på Volvo. använder man dem inte flitigt så rostar bakre skivorna, en och annan hård inbromsning för at motionera dem hör till.
Hjullager är väl inte heller helt ovanligt även om det är lite lotteri hur länge dom håller.

/Thomas
Är det inte en begagnad bil som är 7 år och rullat över 10 000 mil?

Vad förväntar du dig?

Vi bor ju i saltets förlovade land, så det har ju aldrig hänt tidigare att någon bil rostat, eller?

Det kommer ju värme men ibland är det f&[…]

@Wakki , Konsumentköplagens sträcker si[…]

Hej! Jag har felkoden 1A51-Kommunikation med SRS,[…]

Filter i Aisin tf-71sc?

Hittade en film på youtube där man dela[…]