Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Min s60 t5 -01 började bara av en slump att skaka vid körning efter att bara ha stått en natt,
Bilen kördes efter att ha stått över natten och i hastighet runt 70 och uppåt börjar de skaka/vibrera i hela bilen, Inget under acceleration eller inbromsning i farter under 60-70 heller inte mer när jag bromsar in utan bara skakningar,

Har hört att det kan vara däcken, dom jag jag dock kollat i den mån jag kan ( tagit loss och satt tillbaka, kollat snedslitningar etc)
Sen hörde jag att det skulle kunna vara nedre motorfäste som kan ha givit med sig,
men har ingen aning,

Finns det fler saker det skulle kunna vara?
alla tips är välkommna

Tack på förhand
/stg
Har också fått precis samma problem, så har ställt in bilen i ett varmgarage över natten. Sen såg jag också att på höger fram hjul att det inte fanns någon balanseringsvikt, brukar man alltid ha det?
ak84 skrev:Har också fått precis samma problem, så har ställt in bilen i ett varmgarage över natten. Sen såg jag också att på höger fram hjul att det inte fanns någon balanseringsvikt, brukar man alltid ha det?
Jo, jag har nog aldrig stött på ett hjul utan...

Men sitter inte dina vikter inne i fälgen ? Mina fälgar har aldrig balanserats med vikter på utsidan...

/Thomas
Funk skrev:
ak84 skrev:Har också fått precis samma problem, så har ställt in bilen i ett varmgarage över natten. Sen såg jag också att på höger fram hjul att det inte fanns någon balanseringsvikt, brukar man alltid ha det?
Jo, jag har nog aldrig stött på ett hjul utan...

Men sitter inte dina vikter inne i fälgen ? Mina fälgar har aldrig balanserats med vikter på utsidan...

/Thomas
På dom övriga däcken sitter det vikter på utsidan, och kan inte påminna mig om att det inte suttit någon på detta hjul. Ska åka in till däckverkstan när sambon kommit hem med bilen.
Filter i Aisin tf-71sc?

Hittade en film på youtube där man dela[…]

Är det nån som vågat prova Suba[…]

Hittade en gammal tråd där någon […]

Den bilen skulle jag personligen inte våga[…]