Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av 2komma4T
Det väntas tillökning i familjen å därför har det börjat sneglas på barnstolar till bilen, nu är det så att vi helst skulle vilja montera denna fram i passargerarsätet, dock sitter det ju en airbag där. Så nu till frågan, är det några problem att koppla ur denna, går det bra att lämna in den på volvo eller kanske en vanlig verkstad eller har dom något emot att göra detta ingrepp? nån som vet ifall det är en dyr historia?
tacksam för svar/ M
Användarvisningsbild
av greeeken
2komma4T skrev:Det väntas tillökning i familjen å därför har det börjat sneglas på barnstolar till bilen, nu är det så att vi helst skulle vilja montera denna fram i passargerarsätet, dock sitter det ju en airbag där. Så nu till frågan, är det några problem att koppla ur denna, går det bra att lämna in den på volvo eller kanske en vanlig verkstad eller har dom något emot att göra detta ingrepp? nån som vet ifall det är en dyr historia?
tacksam för svar/ M

En vanlig verkstad kan säkert göra det.
Dom kopplar ur airbahen monterar dit ett motstånd vid kontakten så att systemet inte viasr fel.
JAg skulle göra det hos volvo iallafall, det är väll så att man ska skriva på nått papper på att airbagen är urkopplad.
Själv har ja inte gjort det på min volvo men på bmw:n så plockades airbagen bort efter min inrådan dom bytte säkerhetsbälte oxå o klistrade dit en lapp på framrutan.

Hos volvo kostar det ca 1800 när jag frågade, men det var ca 1,5 år sen.
Nån annan kan kanske ge exakt svar på det.
av s60t501
Varför skriva papper?Jag kopplade ur en airbag på en Golf trea,för några år sen,bara att sätta dit ett motstånd,men minns inte värdet,ingen ifråga satte det,går ju inte att se utanpå att kudden är urkopplad Bilprovningen har inget med airbagen att göra heller numera,
Användarvisningsbild
av CarMan
s60t501 skrev:Varför skriva papper?Jag kopplade ur en airbag på en Golf trea,för några år sen,bara att sätta dit ett motstånd,men minns inte värdet,ingen ifråga satte det,går ju inte att se utanpå att kudden är urkopplad Bilprovningen har inget med airbagen att göra heller numera,

I framtiden så kan nåns liv hänga på att kuden är eller inte är inkopplad, utan paper finns ingen dokumentation. med papper finns dokumentation hoss bilregistret, volvo "fabriken" & företaget som utförde arbetet.
Användarvisningsbild
av greeeken
Varför? Ja det är som Carman skrev.
Vet iallafall att bmw gör så.

På volvo är det 2.2 ohm som gäller
Användarvisningsbild
av CarMan
på trådskaparens bil är det bortkoppling & mjukvara om volvo gör det.
Lyfta bilen

Det står i manualen (nedladdningsbar fr&arin[…]

Klonkar från kardan?

Hej, jag har en V70 2001 2.4T AWD. Körde inna[…]

@mimeck , På stereon eller vattenfallet d&a[…]

@Wakki , Konsumentköplagens sträcker si[…]