- lör 13 feb 2010, 16:42
Hej har lite problem med servon på min xc90 när jag köpte bilen så hade killen hällt i fel olja dock har han inte kört något mer än 50m med bilen.
I alla fall jag har tappat ur all servo olja och slagit på volvos orginal olja.
Så här gjorde jag.
Repeatedly turn the steering wheel to full lock. Check and top up oil if required.
Apply the handbrake. Start the engine.
A: Turn the steering wheel slowly to the right. Hold on full lock for 2 seconds.
B: Turn the steering wheel slowly to the left, hold on full lock for 2 seconds.
Repeat operations A and B approximately 10 times.
Nu när jag skulle ut å provköra lite idag för att se om jag fått nån rätsida på servon så funkar inte servon alls, efter ca 4-5min så börjar den helt plötsligt fungera. Jag stannar motorn går ut och tankar när jag kör vidare sen så fungerar inte servon igen. Kör ca 10min fungerar fortfarande inte! Kan det vara luft i systemet? Blir förbannad på biljävlen så åker till garaget och ställer in den.
Någon som har några tips på vad som kan vara galet?
Hur ska jag lösa detta?
Mvh Molke
I alla fall jag har tappat ur all servo olja och slagit på volvos orginal olja.
Så här gjorde jag.
Repeatedly turn the steering wheel to full lock. Check and top up oil if required.
Apply the handbrake. Start the engine.
A: Turn the steering wheel slowly to the right. Hold on full lock for 2 seconds.
B: Turn the steering wheel slowly to the left, hold on full lock for 2 seconds.
Repeat operations A and B approximately 10 times.
Nu när jag skulle ut å provköra lite idag för att se om jag fått nån rätsida på servon så funkar inte servon alls, efter ca 4-5min så börjar den helt plötsligt fungera. Jag stannar motorn går ut och tankar när jag kör vidare sen så fungerar inte servon igen. Kör ca 10min fungerar fortfarande inte! Kan det vara luft i systemet? Blir förbannad på biljävlen så åker till garaget och ställer in den.
Någon som har några tips på vad som kan vara galet?
Hur ska jag lösa detta?
Mvh Molke
- By Tompamannen