Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej på er.
ja skulle vilja he lite hjälp med min volvo v70n som är importerad och saknar värme i stolar .
Hade en sån bil innan och de räckte med programvara från bilia sen funkade allting .
men nu saknar ju stolar värme dyna och är ju tyg stolar ( tråkig aoch fula tycker jag )
skafade på Jb el skinstolar och monterade i bilen. men dom här stolar från Jb saknar airbag .
Så jag tänkte flytta över airbag eftersom airbag lampa börja lysa .
samt jag får inte igång sätes värme. har ni vart me om detta förut eller hört skriv eller maila skulle vara tacksam för all hjälp
tack i för hand
det är nog enklare i ditt fall att kompletera med motstånd för att släcka SRS lampan? misstänker du behöver stoppningen i stolen där kudden sitter måste vara uttaget, dessutom är klädseln sydd med klenare tråd mittför påsen. för övrigt har jag en vänster airbag om du behöver? har du fått elmotorerna att fungera? misstänker det måste programeras vid volvo.
isak
Tror inte du kan få värme i stolarna att fungera.
Att flytta över airbags är relativt lätt.
Det tar sin tid men det går .
Man får helt enkelt klä av stolen in me airbag kasseten o sen på med klädseln igen. Nypa fast med nya klämmor så är allt bra.
Men som föregående sa. Mkt enklare att kopletera med motstånd går på 3 min ungefär.
Jag har airbag från mina gamla stolar . jag tror att ja måste åka till bilia och programera stolar. jag har kollat under stolen finns en skart kabel de finns på 2 ställe ström men inte på den tredje mistenker att de till airbags .ja ska ut och kolla säkringar . men ja tänkte fråga finns de nånstas bilder hur klär man av stol ,de borde inte vara svårt .men skulle vilja veta om de finns några tips
isak skrev:det är nog enklare i ditt fall att kompletera med motstånd för att släcka SRS lampan? misstänker du behöver stoppningen i stolen där kudden sitter måste vara uttaget, dessutom är klädseln sydd med klenare tråd mittför påsen. för övrigt har jag en vänster airbag om du behöver? har du fått elmotorerna att fungera? misstänker det måste programeras vid volvo.
isak
hur menar du att kompletera med motstånd.ja har inte fått liv i stolar misstänker me att de måste programeras
Hej , tror inte du ska använda airbag till en stol som inte är förberedd för det, då klädseln inte är förberedd för det, ( sydd med lägre hållfasthet just för att airbagen ska kunna lösa ut ) det var ju ett jäkla hallå i början när volvo kom med bag i stolen just för att dom hade sytt för tjockt, i Thailand tror jag det var. Risken är ju att stolsinredningen trycks framåt av kudden ( tror jag ) och då kan du ju åka framåt mot krocken istället för att skyddas
hansjkpg skrev:Hej , tror inte du ska använda airbag till en stol som inte är förberedd för det, då klädseln inte är förberedd för det, ( sydd med lägre hållfasthet just för att airbagen ska kunna lösa ut ) det var ju ett jäkla hallå i början när volvo kom med bag i stolen just för att dom hade sytt för tjockt, i Thailand tror jag det var. Risken är ju att stolsinredningen trycks framåt av kudden ( tror jag ) och då kan du ju åka framåt mot krocken istället för att skyddas

airbag satt redan i stolar men på JB (jönköpingsbildemontering) tar dom bort dom. så jag vill säta i min airbag för att kunna släcka airbag lampan SRS
hej tänkte kolla om de finns nån som har flytat över airbag och hur man gör.
jag har vart under stolen och mät strömen i kablar som kommer från golvet .
de finns 3 kablar i en scartkontakt. de första har 3st trådar som har olika förg gul, svart, och orangeblå den här kontakt är de första från vänster coh är brädast sen kommer en kabel i miten med två trådar lila och orabnshesvart. sen kommer den minsta sóm jag får inte ström fram dit och de blåbrun och oransh färg på kablar.
ja kollade säkringar som har inte funnits på försaidan , satt dit på plats 7, och 8 15A men ingen värme i stolar och elmotorer är döda

jag vet inte om jag behöver köra bilen till bilia och lada nya program för säte men ja tror att säte borde få värme ändå
va tror ni?

hur lägger man bilder här skulle kanske underlätta de hela
Har du inte haft sätesväreme komemr du förmodligen inte kunna få igång det heller .
Vad du än gör MÄT INTE airbag kablarnar . Orange kabel.
Fick du med boxen till stolarna`? Utan den får du inte igång elstolarna.

Som sagt att byta över airbags tar sin tid men det är inte svårt.
Lättast är som isak skrev sätt ett motstånd vid kontakten som kommer från golvet. ORANGE kabel. RAdera felkoden o problemet är löst.

Gå in på photobucket.com. Skapa konto lägg in bilder o sätt in länken här. Så kan man ju göra,.
Filter i Aisin tf-71sc?

Hittade en film på youtube där man dela[…]

Är det nån som vågat prova Suba[…]

Hittade en gammal tråd där någon […]

Den bilen skulle jag personligen inte våga[…]