- mån 12 okt 2009, 21:15
Efter att en stoppklack som sitter på spindeln gick sönder i lördags har bilbatteriet laddats ur. Jag började med att plocka bort däck, bromsok och bromsskiva för att hitta problemet med bromsen. Sen satt jag ihop ok, skiva och däck utan att byta ut spindel/STOPPKLACKEN som är trasig. Så bilen går att köra fast jag inte har någon handbroms vänster bak. Men batteriet var urladdat. Jag fick hjälp med startkablar och kunde köra bilen under lördagen. Det var runt 12 tiden. sedan startade jag bilen kl 19 och 23 och det gick utan problem. Dagen efter var det samma problem igen. Bilen hade inte tillräckligt med kräm för att starta. Eftersom jag kunde starta den flera gånger under samma dag efter starthjälpen borde det inte vara generatorn? Jag hör ett surrande ljud en stund efter att bilen stängts av som verkar komma bakom cd:ns huvudenhet. Batteriet är mindre än ett år. Jag har läst i en annan tråd här på forumet att bilen drar normalt "lite ström" fram till 10 min efter att man stängt av bilen. Har någon tips på vad det kan vara?
MVH Backis
MVH Backis
- By ThorHammer