- ons 16 sep 2009, 22:37
Jag är lite sugen på att byta upp mig till en V70 -07/08 nånting, men har blivit lite fundersam på om Volvo gjort om höjdjusteringen på framstolarna. I min -03:a har jag två spakar, en för att justera stolen i framkant och en i bakkant. Det är den första bil jag kört där jag fått ordentligt med stöd under låren eftersom man kan tilta stolen bakåt tills man inte når pedalerna länge... 8) I andra bilar får jag ställa ned höjdjusteringen till max, då brukar stolen också luta något bakåt men inte alls lika mycket som är möjligt i V70:n.

När jag kollat runt på Bytbil och Blocket verkar det dock vara en ny höjdjustering från faceliften -05:

Detta ser ut som "spärrskaftet" som justerar höjden i bl.a. Passaten, man trycker eller drar upprepade gånger för att pumpa stolen uppåt eller nedåt. Men går det fortfarande att tilta stolen "löjligt" mycket bakåt? Annars får jag nog leta efter en -04 lågmilare istället... :???:
/Andreas

När jag kollat runt på Bytbil och Blocket verkar det dock vara en ny höjdjustering från faceliften -05:

Detta ser ut som "spärrskaftet" som justerar höjden i bl.a. Passaten, man trycker eller drar upprepade gånger för att pumpa stolen uppåt eller nedåt. Men går det fortfarande att tilta stolen "löjligt" mycket bakåt? Annars får jag nog leta efter en -04 lågmilare istället... :???:
/Andreas
- By Raktidiket