Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av ak84
Har under en tid tyckte att bilen vart lite slö, så jag testade idag att rycka ut kabeln till magnetventilen och bilen gick likadant efter det. Tänkte köpa en ny ventil, men undrar om de kan vara något annat fel än magnetventilen?
Användarvisningsbild
av jimDK
>>bilen vart lite slö
Det är inte mycket att gissa från ;-)
vid 160.000 km var vår 2.4T skift magnetventil(460 DKR) och tryckgivare(745 DKR).
köpa en felkod läsare kan du få mer information från fordonets diagnossystem, tex ppc från bsr.se
av ak84
Var kanske lite snålt med information. Hade inne bilen på service för någon månad sen och då fanns det inga felkoder som låg inne, och då tror jag bilen gick likadant. Har idag vart och beställt en ny ventil, får den på måndag.
av s60r
jimDK skrev:>>bilen vart lite slö
Det är inte mycket att gissa från ;-)
vid 160.000 km var vår 2.4T skift magnetventil(460 DKR) och tryckgivare(745 DKR).
köpa en felkod läsare kan du få mer information från fordonets diagnossystem, tex ppc från bsr.se
Har liknande fel på vår S60 2,4t, har bytt magnetventil utan förbättring.
Vad är det för tryckgivare du bytt på den?
Användarvisningsbild
av jimDK
reparationen gjordes innan jag köpte bilen. Jag måste erkänna att jag vet inte,räkningen säger 'tryckgivare'. (kanske bränsletryck?)
av ak84
jimDK skrev:något nytt? hjälpte det att få en ny magnetventil?
Det var magnetventilen som var trasig, blev mycket piggare när jag fick byt den. Kul när det är första delen man byter som var kass.
945 ltt tempgivare

Det är inte så mycket som kan gå […]

Vad har ni för försäkringsbolag sam[…]

Provade söka igår igen och har få[…]

Hybrider har knapp för att öppna tankloc[…]