Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Travolta
Är det lika lätt att byta som det ser ut? :) Vad behöver jag för verktyg?

Vad är skillnaden på dessa? Den ena är betydligt dyrare, någon som kan har erfarenhet av den ena eller andra?

Skruvat: http://www.skruvat.se/Stang-stag-krangn ... 10180.aspx Vad är det blåa?

Meca: http://catalog.meca.se/ProductSheet.asp ... yType_ID=1

Någon som har priser från Volvo på stagen?
Användarvisningsbild
av Funk
Annars kostar Biltemas 129:- och är precis lika bra/dåliga som Volvos original...

/Thomas
av Travolta
Funk skrev:Annars kostar Biltemas 129:- och är precis lika bra/dåliga som Volvos original...

/Thomas

Ja Biltema glömde jag, de ser annorlunda ut men fyller samma funktion antar jag. Hur var det med demontering och montering då, vilka verktyg och är det något som jag behöver tänka på? Bara lyfta bilen och lossa?
Användarvisningsbild
av Funk
Tja vad var det man behövde... en torxmejsel och en fast nyckel har jag för mig . Enklast är att i alla fall att lyfta bilen på bägge sidor så inget sitter i spänn..ett av de minst dramatiska mekjobben som finns.

/Thomas
av Travolta
Funk skrev:Tja vad var det man behövde... en torxmejsel och en fast nyckel har jag för mig . Enklast är att i alla fall att lyfta bilen på bägge sidor så inget sitter i spänn..ett av de minst dramatiska mekjobben som finns.

/Thomas
Haha, "minst dramatiska", ja vi får väl se. Tacka för hjälpen.
Användarvisningsbild
av falcon
Mitt vänstra började låta på våren då köpte jag det på mekonomen för ca 350-400 har jag för mig, ca 2 mån senare (ca 200mil) så började det högra det tog jag från biltema a 129 kr, nu låter det vänstra men inte det högra.
så pris och kvalitet verkar inte alltid gå "hand i hand".
av Travolta
falcon skrev:Mitt vänstra började låta på våren då köpte jag det på mekonomen för ca 350-400 har jag för mig, ca 2 mån senare (ca 200mil) så började det högra det tog jag från biltema a 129 kr, nu låter det vänstra men inte det högra.
så pris och kvalitet verkar inte alltid gå "hand i hand".

Nä precis, men prisskillnaden är ju så stor så för mig (ej van mekaniker) så funderar man ju på om det ens är samma sak jag jämför :)

Bild Döm mig inte efter mina Paintkunskaper :)
Användarvisningsbild
av Brainy
Den uppfattningen jag har fått efter att ha pratat med skruvat är att deras delar definitivt inte är sämre än mekonomens, dvs de lär inte vara sämre än Meca's heller. Så jag hade tagit det från skruvat om du inte rent utav vill ha det från biltema då.

mvh
Anders

Har dykt upp ett par lågprisbilar till nu. ([…]

Hej! Håller på att byta bromsskiva p&a[…]

Hej! Har tagit bort hastighetsmätaren på[…]

Navigeringen bör ju ingå i digitala tj&[…]