Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej, v70N 06

Halvljuset höger sida, bixenon lever sitt eget liv, började efter att jag fick drag eftermonterat i våras. Hadde lite småproblem, som försvant, men de kom tilbaka i höst igen, lagom til att garantien hade gått ut.

Det sker inte jämt, men här är några ex på olika situasjoner.
1 Kör 15-16 mil, plöstligt får man Halvljus fel. Vrider om ljusbrytaren, halvljuset tänds å allt funkar i några mil till, å så samma veva.
Dagen efter, inga problem.
2. Det regnar, bilen går bara några km, får felmeddelande om halvljus.
3. Ser i bilen framför (kö-körning), att lampan inte lyser, men jag får inget felmedelande om lampfel. Vrider av på, å lampan lyser igen.
4. Har också upplevt att det blinkar (flashar) av å till, men utan felmeddelande. Stoppar man å så startar bilen igen, så funkar lampan.
Vissa dagar kan jag köra långa sträckor utan problem, andra dagar kommer det hela tiden. Och då utan någon felmeddelande.
Har också upplevt att vid vissa kraftiga svängningar, typ i de små microrondellerna vi har här i norge, att lampan slocknar, fast då med felmeddelande.

Det kan ibland gå 2 veckor innan felet dyker opp igen...

Har haft inne bilen på Volvo, både i Sverige å Norge, men de finner inte något fel... å när de inte finner något fel så vet de inte vad de skall byta. Och här i Norge byter de som regel den DYRASTE delen först....

Någon som kan komma med ett bra förslag.

mvh
Emil
Trasigt drivdon?? Har haft samma fenomen på ett xenokit, då var det drivdonet. Fick ett nytt från leverantören. VALEO drivdonen i Volvo är väl inte kända för att vara markandens bästa, vad jag har hört i alla fall.

//Henrik
Dyra saker ? Bilen är ju "bara" 2,5 år, men kört över 10.000 mil så garantin är ute. Något man kan reklamera på ? Vi har 5 års reklmationstid här i norge oavsett km.ställning. Eller anser de det som en del som är förbrukningsvara / slitdel ?
Varierande laddtryck Volvo 940

6uur6u6r.jpg Man slår där pilen peka[…]

Volvo 440 Överhettar

Att det ryket vitt och droppar ur avgasröret […]

240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Jag har bytt tändbox och bränslebox seda[…]