Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Någon som kan förklara vilka möjligheter som finns att fälla ner ryggstöd och stolar på en XC70 -04modell?
Jag trodde t.ex. att ryggstödet i mitten bak skulle kunna fällas framåt för att t.ex. få med ett par skidor, men jag tror inte det går på min bil, ser ut som baksetet bara går att dela i 2. Man har kanske missat något. Dessutom finns det säkert en massa andra varianter som man inte tänker på. Det är ju inte alltid man skall lasta något som gör att man behöver fälla ner hela ryggen till baksätet. Tycker inte instruktionsboken jag fick med är så bra, det är ju en hel del undantag i den, massor som kan vara tillval. Tycker ju Volvo borde kostat på sig en egen instruktionsbok för XC70 då väl fler saker är standard i den än i V70.
Så som jag har förstått det så är det inte särskillt mycket som skiljer invändigt som standard i V70 och XC70, det enda som jag märkte som skillnad när jag bytte mella modellarna var handtaget som sitter vid mittkonsollen i XC70'n...

Hur som helst så finns det 3 delat baksäte, men det är tillval.. så standard är bara 2delat...
Standard är två-delat. Delar 60/40 så att säga. Som sagt så finns det en STOR uppsjö med tillval och tillbehör till både V70 och XC70 och dessa står sällan beskrivna i instruktionsboken. Där står endast det som är standard på ALLA modeller och alternativ.
Sen kan du vinkla baksätet i olika lägen. Genom att dra spaken du fäller sätet med försiktigt kan du ändra lite vinkel på ryggstödet. Har dock inte prövat detta. Måste kolla när jag har farsans pulka i närheten.
Senast redigerad av 1 S.t.r.a.n.D, redigerad totalt 0 gånger.
conZair skrev:Vinkla i olika lägen?? Det låter spännande, men det kan jag inte göra på min bil... Har åkt i bilar, dock inte volvo, som man kan göra det i och det är otroligt skönt! Men visste inte att volvo hade sådant?
Kolla länken som XC90_Executive postade, sidan 69.

""Baksätets rygglägen
Du har möjlighet att i höjdled justera de båda ryggstödens läge i baksätet. Gör så här när du vill justera ett ryggstöd till lastläge*:
• Tryck på spärren tills den röda markeringen syns.
• Dra ryggstödet framåt till nytt låsläge.
• Försäkra dig om att ryggstödet befinner sig i låst läge, och att den röda markeringen inte längre syns.
Gör på samma sätt när du vill justera ryggstödet till normalläge.""
Senast redigerad av 1 S.t.r.a.n.D, redigerad totalt 0 gånger.
Varierande laddtryck Volvo 940

6uur6u6r.jpg Man slår där pilen peka[…]

Volvo 440 Överhettar

Att det ryket vitt och droppar ur avgasröret […]

240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Jag har bytt tändbox och bränslebox seda[…]