Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av V70n 01
hej min tel i bilen har börjat strula som fan nu ibland så funkar den men ofta så får den ingen mottagning alls nån som vet om man kan göra nått ått det
av Fred
Det är ju väldigt svårt att svara på med så lite information. Det finns så många olika felorsaker så att enda sättet är nog att köra uteslutningsmetoden. Första steget kan ju vara att testa ett nytt/annat SIM-kort. Det brukar vara operatörernas första åtgärd, "Vi skickar ut ett nytt kort"...av någon anledning kan tydligen SIM-korten "bli dåliga".

Mvh
/Fred
av V70n 01
har redan prövat me ett annat kort o en ny oeratör lika dant då funkar ibland o sen inte alls får ingen mottagning var in på vovlo o fråga o dom säger bara att den är paj bara att byta. det skulle gå på 11000 sa då att det var ingen ny bil jag skulle ha utan ville bara få igång min tel :twisted:
av Fred
Det måste ju gå att felsöka lite, inte bara byta ut hela systemet!! En sak kan ju vara att kolla att det inte är glappkontakt i telefonens antenn. I instruktionsboken kan du se en bild på telefonens olika enheter och där står: Antennen är monterad mot vindrutan framför den inre backspegeln.

Jag har själv aldrig kikat efter den men måste göra det nästa gång jag sätter mig i bilen. Kolla om du kan hitta kontaktstycken och kablar, rucka och greja för att se om du kan provocera fram mottagningsförändringen. Om du inte hittar något där så får du lossa radiodelen med telefonen och göra samma sak där.

Hoppas du hittar felet men skulle du inte göra det så är nästa steg att kolla med skrotarn. Det är garanterat billigare att byta ut en del i taget via skrotarna än att låta Volvo byta hela systemet!

Mvh
/Fred
Användarvisningsbild
av CarMan
det kan vara telefonen, antennen eller antenkabeln.

kostar verkligen telefonen 11000:- ??? eller är det nymontering för en bil som inte har telefon?
Låg batterinivå Volvo V60

Har precis bytt batteriet, efter någon vecka[…]

Före 2021 när det nya infotainmentsystem[…]

"Limp home mode" ?

/quote] ADM finns, det fylldes på för c[…]

Hej! Har en Volvo V60 -15 som har gått 18 […]