Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Delgad
Hej,

Funderar på att köpa en S80 den är importerad, jag misstänker att mätaren kan vara tillbakadragen då dom säger att bilen har gått enbart 14.000mil. Den har haft 5 ägare i Sverige. Bilen är imoporterad till sverige 2005. Och enligt vägverket är den en 1998! Fanns volvo s80 då? Trodde den kom 99 ?

Finns det något sätt att ta reda på om den är tillbakadragen? Jag vet att på min förra BMW kunde man det genom att mixra med tändningen och trippmätaren.

Tacksam för alla svar!!

/Delgad.
av Travolta
Delgad skrev:Hej,

Funderar på att köpa en S80 den är importerad, jag misstänker att mätaren kan vara tillbakadragen då dom säger att bilen har gått enbart 14.000mil. Den har haft 5 ägare i Sverige. Bilen är imoporterad till sverige 2005. Och enligt vägverket är den en 1998! Fanns volvo s80 då? Trodde den kom 99 ?

Finns det något sätt att ta reda på om den är tillbakadragen? Jag vet att på min förra BMW kunde man det genom att mixra med tändningen och trippmätaren.

Tacksam för alla svar!!

/Delgad.
Importerad samt fem ägare sedan 05 i Sverige? Jag hade kollat på¨en annan om det inte var ett grymt bra pris du fått. Den kan vara välskött och jättefin men jag hade aldrig vågat :shock: :)
Användarvisningsbild
av wissel
Jag säger "aldrig i livet", priset är inte ens rätt. Du håller nog på att kasta 45 papp i sjön tror åminstone jag. 5 ägare på 3 år är en riktigt stor VARNING....finns det motor o låda i den ? :-O) :-O)
Lägg till 15 000 och du får en riktig S80.
:-)-)
av Lövet
5 ägare behöver inte betyda någonting! Min förra bil hade 6 ägare på papperet, i verkligheten hade den 2. Man måste kolla upp vad som ligger bakom ägandeförhållandena. Så fort bilar byts in numera så brukar de skeppas runt bland finansbolag och bilhandlare.

Såhär kan det se ut (min förra bil)
Ägare 1: Tjänstebil (Leasingbolag 1)
Ägare 2: Tjänstebil (Leasingbolag 2)
Ägare 3: Tjänstebil (Leasingbolag 3)
Ägare 4: Auktoriserad BMW handlare
Ägare 5: BMW dotterbolag
Ägare 6: Jag

Vad skulle indikera att bilen är sämre bara för att den har många ägare på papperet? Det är en sak om det är nya privatpersoner hela tiden men att ropa varg, bara för att bilen har många ägare på papperet, är naivt.
Användarvisningsbild
av wissel
Okej Lövet, :D men jag ropar Hund istället ( Begraven) :?:
Användarvisningsbild
av CarMan
S80 släpter hösten 98 & är då modellår 99
som redan nämts så kan du köpa en 99:a som är svensksåld, ör ännu mindre pengar om du vill.

ta ring runt till de tidigare ägarna & ställ lite frågor
(tänk ut frågorna först o skriv på et papper, sen får alla samma frågor.)
efter detta så får du en bättre känsla för om du vill köpa den
Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
Andreas har naturligtvis rätt.
Inte alls ovanligt att bilar bollas mellan företag av helt andra anledningar än att bilen är dålig så ägar antalet är skit samma. Vad det gäller miltal så kan jag ju trösta dig med att väldigt många D5ór (ja, även de privat ägda) har backade mätare med ägarens goda minne & då pratar vi svensk sålda bilar.

Om du hittar en bil som verkar ok & fin så kosta hellre på en opartiskt genomgång hos motormännens, bilprovningen eller betala en slant till din favorit mek.

Fördelen med Volvo bilar är ju att skulle det nu visa sig att motorn är helkass efter ett tag så kostar det inga fantasi summor att sätta i en utbytes motor då det finns väldigt gott om sådana. Enda grejen är väl ifall det är en automat...misstänker man att bilen är backad så får man ta i beräkning vad en utbytes låda & jobb kostar....& överväga ifall det fortfarande är intressant i förhållande till köpeskillingen.

Oavsett drivmedel är Sverige en udda marknad […]

Glömde bort att jag skrivit detta, men fö[…]

Visa din semesterbil(d)

Klockan är här nu 07:,00. Sitter i en fr[…]

Generator Pv 444

På dessa äldre typer av generatorer sli[…]