Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av eltoro2
Hej sedan i sommras har jag märkt att det sprider sig konstigt lukt från acc. Oftast när man öppnar fönstret på glant då blir det drag i bilen och lukten "suger" sig ut från utblåsen. Samma sak på hö. vä. eller i mitten. Har rensat allt med AC sprayen men utan anmärkningvärt resultat. Det luktar som isoleringsmatta i bilen eller kanske glykol. Kan inte avgöras. Kommer in i kuppe vid torr väder och i högre farter också....Kontrollerade glykolen och den är ok alltså ingen förlust i behållaren. Vet att det låter skummt men försök att ge mig några tipps. :?:
Användarvisningsbild
av camaro69
Bytt kupéfilter och rensat luftintag?
Användarvisningsbild
av eltoro2
Yes allt är rensat. luftintag , ny lufyfilter (kol) och allt rensades med CRC-s airco spray. Men det verkar komma från någonstans den där jävla lukten ..... ungefär som gammal isoleringsmatta, luktar tort och inte alls obehagligt men det är störande för att det tar sig in i kläder och näsan.... körde med nedvävda fönster och fullvärme i ca 5 mil för att lufta ut systemet men den sitter kvar. .... ?:-/
Generator Pv 444

På dessa äldre typer av generatorer sli[…]

Varierande laddtryck Volvo 940

Testade nu med original tryckklocka och satte 2 br[…]

Så jag misstänker att de börjar bl[…]

Vad heter det som är trasigt?

Kolla förresten hur det ser ut på andra[…]