Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Danno
:lol: Hejsan och hoho mitt i natten!!

Såhär är det, jag har en S60 2,4T -01
Hade jobbat eftermiddag och skulle hem till fredagsölen med polarna, ligger på motorvägen och marschar 140-160 när jag känner hornen växa ut =) :twisted:
Lägger ner på 4 på drullomaten och stämplar förbi en karavan med div bilar.
Är en 5serie som blinkar ut och hänger på....hirrhirr tänker jag och håller vad tygeln håller.

Ända upp till 220-225 sen är det som om man kör in i en enorm motvind och känns som en fartspärr!!
Uuh tänker jag och släpper av för jag tänkte att nu lär det hänt nåt.
BMW:n gör likadant.
Jag lyssnar och känner ett tag och men inget fel....växlar ner och öser på igen, upp till 220 sen samma historia.
Och ja jag valde över till D så det var inte varvstoppet som gick i om någon redan tänkte på det ;-)

Var ju en himla tur att BMW:n inte var begåvad med 2,5 eller 3liters spisen så man fick pisk :lol:
Men är det så jävligt att 2,4t är spärrad på 220 eller nåt?
Tänkte att jag skulle mätt upp med GPSen hur fort det gick i verkligheten men det är inte varje dag jag kör såhär fort längre :-P

Ja 250km/h spärr hajjar jag för det har ju nästan alla bilar idag.....men 220? vad fan har jag pulat i massa orr-prylar då för!?! haha
Ja forhoppningsvis får jag svar från en kunnig och ev beläst person i den här frågan, så jag kan sova tryggt om nätterna igen och fortsättningsvis kan koncentrera mig på jobb och flickvän :roll: :lol:

Ha det bra nu och gör inte som jag, stanna kvar på lågväxel och mittlinje ;-)

Fred ut, Danno
av Lövet
210 km/h är spärren på om man inte har sportchassie
Användarvisningsbild
av Loner
Som andreas säger, dom är spärrade.
T5:an är spärrad vid 250 om jag minns rätt, och 2.xT till 210/220 för att inte "konkurrera" med t5:orna.

/L
av Lövet
Det är inte främst för att inte konkurrera med T5 utan för att man kan använda mycket komfortablare och billigare däck om man stryper den till 210. Numera måste nämligen däcken vara klassade för bilens konstruktionsmässiga topphastighet.
Användarvisningsbild
av CarMan
helt rätt, så är fartspärren på 210 & det är som redan nämts för at få på en lägra klasning på däcken o spara pengar på de lite billigara däcken. dom flästa utnytjar inte farter över 210 & tycker då det är bra att dom kan köpa billigare däck
av Danno
Tack för svaren gott folk =)

Jaha, då ska jag chippa Våfflan alltså =)
Inte för att jag behöver åka snabbare än 220...men det kan ju vara kul ibland!
Har ju dessutom däck som man kan åka 300 med enligt pappersvändarna på Pirelli :-P

Men tack för sakliga och snabba svar =)
Men höjs till 250....om man inte vill ha fartspärr alls då!! wtf.....:-P
Åker spärren med en PPC box?

Ja just idag känns det ganska oväsentligt :-P körde Merca C63 AMG på eftermiddgen och det var det sjuuuuuukaste jag vart med om, och jag har kört en uppsjö feta bilar!!!
Så S60n kändes lite klen efter det hahaha

Trevlig kväll nu!! //Danne
Användarvisningsbild
av Ampy
Jag hadde 16" däck och fälg orginal på min s60 2.5t och den gjorde 250 bild bevis ORGINAL nu passerar den 260 å¨mätaren med 17" så min hadde inget spärr alls :)
av Lövet
Hade du sportchassie?

Ja nä jag kanske tänker fel.. Å a[…]

OM RYSSEN KOMMER

Ja det har ju aldrig tidigare hänt att Trump […]

Byta AUX In i Volvo S60 2009

Tjenare. Har nyss köpt en S60 -09 2.4. Har […]

Generator Pv 444

Jag fick höra av en elektriker att man inte s[…]