Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej.

Så här ligger det till, jag sitter inne på en V70N-05a med ljust halvskin.
Och jag har försökt söka lite efter vad det kostar med ny klädsel om nu skadan skulle vara framme. Eller överdragsklädsel, men jag hittar inga bra som pallar med SIPS :(

Att spilla kaffe/läsk eller dyligt är ju klantigt med det händer ju :???:

Men den stora funderingen är hur relaterar sig klädsen mot tex blötsnö? inte så roligt att kliva in med ett par nya ner snöade blå jeans om dom färgar av sig :evil:

Och nu är det inte så långt kvar innan ungen dycker ut :D och en spya i sätet är ju inte så trevligt..

Så då fick jag fram lite info om Ditecs Protec behandling, och nu undrar jag om det är någon som har provat och
fungerar det? eller är det någon som sitter på en bättre lösning?

Jag har läst lite bland andra trådar men skulle gärna vilja veta lite mer.
Mvh Klubban
Har aldrig upplevt den ljusa klädseln som något problem vad gällande textilfärgning ifrån jeans dylikt. Blötsnö, blir det "blötfläckar" som senare torkar, men som inte för tillfället ser allt för bra ut.

Man får utgå ifrån att Volvos ingenjörer har testat olika textiler och dess motståndskraftighet emot smuts/textilfärgning, när man på ett flertal fordon använder den "ljusa klädseln"
o du spiller nått så spelar det ingen roll vilken färg du har, det syns endå.
men ljusa tygfärger kan se sunkiga ut när det är vardaks smutt på dom & om det är vatten fläckar på dom.
dess saker fixar en rekondfirma.

Nu är bilen inomhus och här kommer den f[…]

https://www.blocket.se/annons/ostergotland/volvo_v[…]

Vänster bakfälg blir varm

Jag gick runt bilen och bad en annan sitta i och b[…]

Tjena! Testar att skriva här för nu b&ou[…]