Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Siqqe
Tja,

Det finns flera trådar om detta på både detta forum och andra stora forum men ingen har varit säker. Så jag ställer den igen med stora förhoppningar: Passar avgassystemet från S60R/V70NR på V70N T5 -01? Jag menar då från katten och bakåt.

Tack på förhand.
Användarvisningsbild
av Ampy
Det passar från V70 R till V70N och samma med s60 R till S60 R med lite modifieringar har för mig att det va slite omflytt på fäste tankä på att det är awd annar passar det ;)
av Siqqe
Ampy skrev:Det passar från V70 R till V70N och samma med s60 R till S60 R med lite modifieringar har för mig att det va slite omflytt på fäste tankä på att det är awd annar passar det ;)
Okej, då passar det inte med andra ord. Är det alla, ett par eller bara ett fäste som måste flyttas? Och vad innebär att det ska flyttas? Kapa bort, svetsa nytt eller?

Tack på förhand!
Användarvisningsbild
av Ampy
japp tror att det va två st. Det är itne många milimeter den ska flyttas ;)
Hittar du en v70 r så kommer du kunna få dett att lira lung kap lite och svetsa ingen fara ;)
Hadde du hafft en 70 awd vanlig så hadde det passat rakt av ;(
av jonzor
V70NR avgassystemet är något längre än det som sitter på en S60R, ska du montera ett S60R avgassystem på en V70N antar jag att det måste förlängas en 10-12 cm?? Däremot ska nog ett V70NR avgassystem passa utan problem på en vanlig V70N...

Köpte ett V70NR avgassytem som jag trodde skulle passa min s60 men det var något längre, ligger här hemma och skräpar nu :).. Ska antingen modda det eller så säljer jag det!
Udda specade bilar

En S60 T5 AWD MY21 med R-Design-exteriör och […]

Är det versionen som ofta benämns som &r[…]

Har antagligen inte hänt något katastro[…]

3G släcks

Gäller detta även årsmodell -21? […]