Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av smärgel
Hej på er!
Slängde på sommardäcken för ett tag sen och hade då lite vibrationer i ratten mellan 85-90km/h så jag var in i går och balanserade framdäcken hos en däckfirma. Tyvärr så försvann inte vibrationerna utan var i stort sett oförändrade. Vad tycker ni jag ska kolla upp som nästa steg? Kan det vara bakdäcken som är boven i dramat? Kan tillägga att styrleder och stabilisatorstag byttes och hjulinställnig var gjordes i november (med vinterdäck, om det har nån betydelse) och jag hade inga vibrationer med vinterdäcken.
av Psyko
smärgel skrev:Hej på er!
Slängde på sommardäcken för ett tag sen och hade då lite vibrationer i ratten mellan 85-90km/h så jag var in i går och balanserade framdäcken hos en däckfirma. Tyvärr så försvann inte vibrationerna utan var i stort sett oförändrade. Vad tycker ni jag ska kolla upp som nästa steg? Kan det vara bakdäcken som är boven i dramat? Kan tillägga att styrleder och stabilisatorstag byttes och hjulinställnig var gjordes i november (med vinterdäck, om det har nån betydelse) och jag hade inga vibrationer med vinterdäcken.
Be dom kolla framdäcken igen, dom har missat något.

Är det original fälgar ??
Om inte, sitter det centrumringar ?
Udda specade bilar

En S60 T5 AWD MY21 med R-Design-exteriör och […]

Är det versionen som ofta benämns som &r[…]

Har antagligen inte hänt något katastro[…]

3G släcks

Gäller detta även årsmodell -21? […]