Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Jag har bytt mina handbromsbackar på båda bak på min xc90, men nu när jag skall sätta tillbaka bromsskivorna igen så går det inte. Eftersom de gamla var helt nedslitna så gick det att ta av bromsskivan utan större problem, men nu när jag satt på de nya backarna som är större så får jag inte på skivorna...
Vad skall jag göra?
Går det kanske att justera och släppa på vajrarna så backarna blir "mindre" i omfång?

Bilen står upp-pallad ute i solskenet så jag skulle behöva akut hjälp!! (därför har jag gjort en ny tråd)

Tack på förhand
Senast redigerad av 1 VolvoXC90, redigerad totalt 0 gånger.
Jag tror justeringen sitter på vänstersidan av tunnelfacket och att du måste ta bort ett låsclips för att justera men jag är inte riktigt säker. Kanske någon annans som vet säkert. :roll:
Jag har för mig att det sitter ett plattjärn mellan backarna på dessa.?
Fluffen skrev:Jag tror justeringen sitter på vänstersidan av tunnelfacket och att du måste ta bort ett låsclips för att justera men jag är inte riktigt säker. Kanske någon annans som vet säkert. :roll:
Jag har för mig att det sitter ett plattjärn mellan backarna på dessa.?
Tackar för snabba svar!!

Jag är inte så jättehaj på bilar :oops: men vad menar du med tunnelfacket? Du får gärna försöka förklara närmare. jag har försökt att kolla på vä sida av mittkonsollen men hittar inga skruvar som kan höra ihop med vajern, ser dock vajern under konsollen, har försökt följa den men utan resultat.
Fluffen skrev:Sitter det inte en panel på vänter sida som ska bort, bakom den går väl vajern?
Tunnelfacket är tunnel som är vid växelspaken.
Eller har du självjusterade handbroms?
Nu har jag hittat där vajern delar sig och går ut i två vajrar en till var hjul, den sitter under mittkonsolen bakom växelspaken. Men det finns inget att justera på, det verkar bara var en koppling från en vajer till två???

Är det versionen som ofta benämns som &r[…]

Har antagligen inte hänt något katastro[…]

3G släcks

Gäller detta även årsmodell -21? […]

Svart rök

Har du läck på intercoler eller slang m[…]