Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Mr_Biddlesmooth
Ni som har varit flitiga har nog läst om mitt projekt med en XCgrill från radicast.
Idag tänkte jag montera min nyinköpta grill (som jag då har haft lite problem med limmningen av emblemet) och demonteringen av den gamla gick som en dans, men när jag ska trycka dit den nya, tror ni då inte att fanskapet spricker i fästena till klämmorna. Så jag ringde till radicast och fick då reda på att det inte finns någon garanti som täcker detta, så det blir att försöka bränna fast fästena, fan den vill minsann inte sitta på min bil :(.
Varför ska allt som kan gå åt helvete verkligen göra det med bravur, Murphys lag är den lag jag är som mest laglydigast till ;).

Bild
Bild
Användarvisningsbild
av henka35
Den kommer sitta bra utan de två som är sönder. Hade likadant på min förra V70N. Tryck bara fast grillen, den sitter kvar bra ändå.
henka35 skrev:Den kommer sitta bra utan de två som är sönder. Hade likadant på min förra V70N. Tryck bara fast grillen, den sitter kvar bra ändå.
Problemet är att den längst ut på vänster sida (ovansidan) också är bröten, vilket då gör att den inte alls sitter fast i något hörn på ovansidan och då är jag inte säker på att den sitter särskilt bra längre. Annars hade jag nog gjort som du säger. Som sagt Murphys lag ;)
Användarvisningsbild
av Mr 76
Tråkigt när nya saker går sönder!!! Man blir så förbannad...

Även jag har monterat dit en XC-grill. Jag tog bort det där svarta gummiskyddet som sitter på grillen.
Testade först att försöka få dit grillen med det på, men märkte att det blev för stora spänningar i grillen. Så efter att ha tagit bort gummiskyddet så passade grillen bättre (=inga spänningar).

Det kanske var pågrund av detta som din grill gick sönder. Sedan så räknar jag med att du inte försökte få dit grillen när det var för kallt ute, då plasten lätt spricker.... :wink:

// Mr 76
Mr 76 skrev:Tråkigt när nya saker går sönder!!! Man blir så förbannad...

Även jag har monterat dit en XC-grill. Jag tog bort det där svarta gummiskyddet som sitter på grillen.
Testade först att försöka få dit grillen med det på, men märkte att det blev för stora spänningar i grillen. Så efter att ha tagit bort gummiskyddet så passade grillen bättre (=inga spänningar).

Det kanske var pågrund av detta som din grill gick sönder. Sedan så räknar jag med att du inte försökte få dit grillen när det var för kallt ute, då plasten lätt spricker.... :wink:

// Mr 76
Jo det med listen märkte jag också men försent, och jag var nog alldedes för exalterad med tanke på hur kallt det blåste idag, men men..... Jag har nu fått knäcka av nästan alla fästen (gick inte att rädda) och har satt fast grillen med buntband. Fick borra hål i ovankanten för att ha något att trä igenom buntbanden med men resultatet blev faktiskt helt ok ska ta bild imorgon när jag har tvättat bilen så får ni se resultatet ;)
av zoran
Hmm, o nu till det jag velat fråga ett tag. Är det verkligen värt 2000 spänn och allt skit för att få en grill som inte är original?

Är det bara jag som tycker att det inte ens är snyggare med den grillen?

Personligen hade jag betalat 2000 spänn för att bilen ska vara helt original. Kan bara inte förstå hur en del tänker :).
Användarvisningsbild
av Mr_Biddlesmooth
zoran skrev:Hmm, o nu till det jag velat fråga ett tag. Är det verkligen värt 2000 spänn och allt skit för att få en grill som inte är original?

Är det bara jag som tycker att det inte ens är snyggare med den grillen?

Personligen hade jag betalat 2000 spänn för att bilen ska vara helt original. Kan bara inte förstå hur en del tänker :).

Jag tycker absolut att slutresultatet gjorde det värt det. Det här är ju en smaksak men personligen förstår jag inte hur man kan gilla originalgrillen, tycker att den är förbannat tråkig den har suttit på sedan Volvo 850 (som lanserades 1991) och inte förrän nu på V70II (vilket gör att samma grillelement använts i 17 år) har man bytat till XC varianten vilket var i grevens tid om du frågar mig.
Udda specade bilar

En S60 T5 AWD MY21 med R-Design-exteriör och […]

Är det versionen som ofta benämns som &r[…]

Har antagligen inte hänt något katastro[…]

3G släcks

Gäller detta även årsmodell -21? […]