Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Newman
Tror att jag har nåt strul med glödningen, bilen är mer eller mindre svårstartad i alla väder. Som första åtgärd så byttes samtilga glödstift, men detta gjorde inte nån direkt skillnad. Så nu har jag mätt upp spänningen som går ut i kablarna till glödstiften och det är noll och inget som kommer ut där!!!

Någon som har nån idé hur man går vidare med felsökningen? Får upp en felkod på glödstiften med min PPC Diagnostic tool, dock så kan den inte specificera närmare vilket stift det rör sig om. Har kollat upp relä + säkringen och dessa är hela. Dock så var det ju ev. lite för varmt när jag mätte spänningen, var inne i ett garage där det är ca +17 men den borde väl ändå glöda en aning, spec eftersom alla stift var bortkopplade vid mätningen.

Kanske nån som kan tala om var sensorn som känner av när den har glödat klart sitter?
Någon som vet om bilen fortsätter att underhållsglöda efter att lampan slocknat och tills man starat bilen? Har hört att bilen t.o.m. kan glöda ett tag efter att man startat om det är riktigt kallt ute, stämmer detta?

Vore tacksam för mer info och ideér!

MVH Daniel
Användarvisningsbild
av E 55 AMG
om inte glödstiften funkar så kan du KALLE putta bilen härifrån sverige till iraq kommer den fortfarande inte att starta men andra sida så kanske spränger dom bilen
där och försäkringen betalar :D
av Newman
~Kalle~ skrev:Det är väl bara att köra eller knuffa ut bilen i kylan? :wink:

/Kalle

Jo, så kan man ju också göra... men det är inte så kul att vara ute och feslöka när det är -15 grader. Sen så är det konstaterat att det är nåt fel med glödningen, så det jag är ute efter med denna tråd är tips och hjälp med hur man går vidare i felsköningen. T.ex vad styr glödningen, har den någon egen databox?
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Jo, så kan man ju också göra... men det är inte så kul att vara ute och feslöka när det är -15 grader. Sen så är det konstaterat att det är nåt fel med glödningen, så det jag är ute efter med denna tråd är tips och hjälp med hur man går vidare i felsköningen. T.ex vad styr glödningen, har den någon egen databox?
Okej! :)

Jag är inte så insatt på såna saker så jag kan tyvärr inte hjälpa dig mer :|

/Kalle
av gormer
vid 17 grader ska dom väl som sagt var inte glöda som det skrevs innan här?
Tycker det låter konstigt att du får upp en sådan felkod.
Diesel tänder väl på tryck och det kanske kan vara så att den inte får fram diesel som den ska? dieselfilter kanske?
Användarvisningsbild
av VolvoB20
E 55 AMG skrev:1 luft i systemet
Blir det bara på bilar med mekanisk pump och fjädrande spridare, med commonrail och elekriskt styrda spridare luftar det själv.
Udda specade bilar

En S60 T5 AWD MY21 med R-Design-exteriör och […]

Är det versionen som ofta benämns som &r[…]

Har antagligen inte hänt något katastro[…]

3G släcks

Gäller detta även årsmodell -21? […]