- lör 22 mar 2008, 15:51
#181699
Tror att jag har nåt strul med glödningen, bilen är mer eller mindre svårstartad i alla väder. Som första åtgärd så byttes samtilga glödstift, men detta gjorde inte nån direkt skillnad. Så nu har jag mätt upp spänningen som går ut i kablarna till glödstiften och det är noll och inget som kommer ut där!!!
Någon som har nån idé hur man går vidare med felsökningen? Får upp en felkod på glödstiften med min PPC Diagnostic tool, dock så kan den inte specificera närmare vilket stift det rör sig om. Har kollat upp relä + säkringen och dessa är hela. Dock så var det ju ev. lite för varmt när jag mätte spänningen, var inne i ett garage där det är ca +17 men den borde väl ändå glöda en aning, spec eftersom alla stift var bortkopplade vid mätningen.
Kanske nån som kan tala om var sensorn som känner av när den har glödat klart sitter?
Någon som vet om bilen fortsätter att underhållsglöda efter att lampan slocknat och tills man starat bilen? Har hört att bilen t.o.m. kan glöda ett tag efter att man startat om det är riktigt kallt ute, stämmer detta?
Vore tacksam för mer info och ideér!
MVH Daniel
Någon som har nån idé hur man går vidare med felsökningen? Får upp en felkod på glödstiften med min PPC Diagnostic tool, dock så kan den inte specificera närmare vilket stift det rör sig om. Har kollat upp relä + säkringen och dessa är hela. Dock så var det ju ev. lite för varmt när jag mätte spänningen, var inne i ett garage där det är ca +17 men den borde väl ändå glöda en aning, spec eftersom alla stift var bortkopplade vid mätningen.
Kanske nån som kan tala om var sensorn som känner av när den har glödat klart sitter?
Någon som vet om bilen fortsätter att underhållsglöda efter att lampan slocknat och tills man starat bilen? Har hört att bilen t.o.m. kan glöda ett tag efter att man startat om det är riktigt kallt ute, stämmer detta?
Vore tacksam för mer info och ideér!
MVH Daniel