- fre 21 mar 2008, 23:11
#181618
Har på senare tid märkt att bilen inte uppför sig som den ska.
När varvet når 2000 rpm så slutar den dra. Det är inte alltid så, och jag upplever att när jag trampar fullt på tvåan så finns inte den här "platån" vid 2000 varv. Det är snarare när jag trycker på lite på högre växel, typ motorvägspåfart på fyran, så slutar den dra vid 2000. Jag har läst en del om både LMM och magnetventil, och jag skulle inte säga att kraften pulserar eller rycker.
Som sagt är felet inte konstant, men när det väl kommer så händer det alltid vid 2000 varv.
Frågan är alltså; är detta symptom på kass LMM eller magnetventil, eller kanske rentav något annat?
När varvet når 2000 rpm så slutar den dra. Det är inte alltid så, och jag upplever att när jag trampar fullt på tvåan så finns inte den här "platån" vid 2000 varv. Det är snarare när jag trycker på lite på högre växel, typ motorvägspåfart på fyran, så slutar den dra vid 2000. Jag har läst en del om både LMM och magnetventil, och jag skulle inte säga att kraften pulserar eller rycker.
Som sagt är felet inte konstant, men när det väl kommer så händer det alltid vid 2000 varv.
Frågan är alltså; är detta symptom på kass LMM eller magnetventil, eller kanske rentav något annat?