Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Miklund
JAg har ett sjungande ljud när jag passerar 80km/h. JAg har en s60-01. Även lite vibrationer i gaspedalen har jag.
Nån som vet vad de kan vara eller har samma problem?
av antere
jag har missljud i min v70-01a, samma sak där, sjungande ljud när man kommer runt 80, sedan desta saktare det rullar, desto lägre blir ljudet. jag tog en tripp till en polare på volvo, han konstaterade att det var höger framhjulslager som var lite trött. SÅ JAG SKA BYTA DET. MAN LÄR TYDLIGEN BYTA HELA NAVET (oj caps lock). 1700 kr gick nav, skruvar och lagret på hos volvo, 1600 hos mekonomen. worket vet jag ej. men d gör man välla själv!:D
av volvo x c
Hade samma fel på min xc-70 -01. 17 000 mil
Bytte hjullager och allt blev tyst även vibrationerna. har bytt själv både fram och bak. Bytet bak gick mkt lätt ca:1,5 timme, men fram var det krångligare svårt att komma åt vissa bultar.. men efter mkt funderande så gick det. Tog ca: 2 1/2 timme men då byttes även bromsbeläggen ut fram.
Lycka till
M.vh Johan
av antere
har nu bytt lagret, inge mer oväsen:D men lär byte en hel del andra grejor i framvagnen.. :(
Udda specade bilar

En S60 T5 AWD MY21 med R-Design-exteriör och […]

Är det versionen som ofta benämns som &r[…]

Har antagligen inte hänt något katastro[…]

3G släcks

Gäller detta även årsmodell -21? […]