Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Skaning
Gjorde service på min bil nyligen, och dom uppdaterade programvaran i telefon bla. Efter det så står det att jag ska knappa in en aktiveringskod för On Call. Dock har jag inte fått någon sådan, och återförsäljaren vet inget om det. Bilias service tekniker är lika frågande som övriga. Inte heller folket på On Call har en susning (vilket jag iofs kan förstå då det är en extern larmtjänst).

Så min fråga är Hur går jag vidare? Kan man ringa Volvo själva? I såfall vem? Testade ringa huvudkontoret i Göteborg, men slussades fram och tillbaka där med. Tror jag snackat med 5-7 personer totalt, och alla är lika frågande.... Känns inte helt seriöst må jag säga. Eller är det helt unikt att man ska knappa in en aktiveringskod efter uppdateringen.

/Andreas
av Psyko
Var Oncall aktiverat INNAN uppgraderingen ?

Om inte har troligtvis phm:en nollats och då kräver den
en aktiveringskod för att just oncallsystemet ska fungera.

Denna aktiveringskod är det Återförsäljaren som ska ta fram.
av Skaning
Jodå, det var aktiverat innan.

Återförsäljaren verkar dock inte alls förstå vad jag menar. Kan ingen på Volvo få fram det om dom knappar in mitt regnummer?

/A
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Skaning skrev:Återförsäljaren verkar dock inte alls förstå vad jag menar. Kan ingen på Volvo få fram det om dom knappar in mitt regnummer?
Återförsäljaren kan logga in på en speciell sida och få fram all information!
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
V70n 01 skrev:en undran bara om man har köpt den av en privat person då hur ska man får fram koden då
Man får gå till en återförsäljare!
av Skaning
Jag har nu försökt med två olika återförsäljare, ingen av dom har kunna hjälpa mig....

Är det någon på detta forum som kan länken till hemsidan de ska använda sig av? Eller kallas den nått speciellt?

Det verkar inte säljas många OnCall i Sverige med tanke på att det verkar helt okänt för återförsäljarna, jag bor dessutom i en storstad där man på nått sätt tror dom borde ha koll, då de säljer många fler bilar än den lilla handlaren på landsbygden....
av Skaning
Jag kan varmt rekommendera OnCall. Har iofs bara annvänt det två gånger på 1 år. Ena gången var då jag fick punkterning på två hjul samtidigt (någon som tyckte det var roligt att sprida fotanglar i Tingstadstunneln), och en gång vid en olycka där jag som tur var slapp bli inblandad. Båda gångerna funkade det kanon, och bärgare och räddningstjänst var på plats inom 10 minuter i båda fallen. I det andra fallet hade jag inte direkt koll på var jag var, så det var super att dom direkt kunde se mig på deras karta och skicka folk till rätt ställe utan min halvt förvirrade förklaring om var jag var nånstans.

Nu ska jag bara ha igång min igen så.....

/A
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Skaning skrev:Jag kan varmt rekommendera OnCall. Har iofs bara annvänt det två gånger på 1 år. Ena gången var då jag fick punkterning på två hjul samtidigt (någon som tyckte det var roligt att sprida fotanglar i Tingstadstunneln), och en gång vid en olycka där jag som tur var slapp bli inblandad. Båda gångerna funkade det kanon, och bärgare och räddningstjänst var på plats inom 10 minuter i båda fallen. I det andra fallet hade jag inte direkt koll på var jag var, så det var super att dom direkt kunde se mig på deras karta och skicka folk till rätt ställe utan min halvt förvirrade förklaring om var jag var nånstans.
Har haft On Call i alla bilar sen det presenterades! Tycker att det är suveränt!

Problemet är väl att återförsäljarna inte vet vad det är, så dom rekommenderar inte det till kunderna.
Problem med volvo v70-99

Verkar vara en blandad pott. De första verkar[…]

Kan vara vevaxelgivaren som spökar. Sen skada[…]

Ojämn gång.

Elektroniska gasspjället kanske :-/ :-o

Ojämn gång

Smutsig tomgångsventil, luftmassemätare[…]