- tor 14 feb 2008, 14:15
#173250
Som rubriken säger så funderar jag på att byta min V70N T5 2005 mot en V70 D5 2006. :-O) Jo, jag kan hålla med om att det låter konstigt, men jag skulle vilja komma ner i bränslekostnader. Jag tycker riktigt mycke om min bil och skulle egentligen inte vilja byta, men en Diesel skulle gå billigare.
Båda bilarna är Momentum (finska varianten, dvs mindre utrustning än i Svergie)
Båda har Geartronic. (Det kan vara så att D5:an har 6 stegad låda, det kommer jag inte ihåg).
Jag har tyvärr i skrivande stund inte koll på vilken annan utrustning som D5:an har.
Själv har jag Full läderklädsel, Stora stereon 850 (vet dock inte vilket högtalarpaket som finns med, men subben finns).
Sen finns det inte så mycket mera lull lull i min bil förutom det som redan är standard.
Tyvärr så har D5:an gått över 140 000km och min egen T5:a bara gått lite övet 50 000km.
Så frågan är ju, ska jag över huvudtaget fundera på det här. Jag tror i alla fall att jag ska ta mej en titt på den.
Är det kamremsbyte vid 160 000km även på dieseln, i så fall ska det vara gjort innan jag köper den.
Så den stora anledningen till att jag skulle göra bytet är ju att jag skulle få en bil som skulle gå lite billigare och vara lite nyare, men jag tappar effekt och antagligen lite av körglädjen. Och jag får en bil som antagligen är mera sliten. Men en titt kostar aldrig.
Båda bilarna är Momentum (finska varianten, dvs mindre utrustning än i Svergie)
Båda har Geartronic. (Det kan vara så att D5:an har 6 stegad låda, det kommer jag inte ihåg).
Jag har tyvärr i skrivande stund inte koll på vilken annan utrustning som D5:an har.
Själv har jag Full läderklädsel, Stora stereon 850 (vet dock inte vilket högtalarpaket som finns med, men subben finns).
Sen finns det inte så mycket mera lull lull i min bil förutom det som redan är standard.
Tyvärr så har D5:an gått över 140 000km och min egen T5:a bara gått lite övet 50 000km.
Så frågan är ju, ska jag över huvudtaget fundera på det här. Jag tror i alla fall att jag ska ta mej en titt på den.
Är det kamremsbyte vid 160 000km även på dieseln, i så fall ska det vara gjort innan jag köper den.
Så den stora anledningen till att jag skulle göra bytet är ju att jag skulle få en bil som skulle gå lite billigare och vara lite nyare, men jag tappar effekt och antagligen lite av körglädjen. Och jag får en bil som antagligen är mera sliten. Men en titt kostar aldrig.
V70N T5 MY05
S60 T5 MY02 *Såld* http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?t=5163
Motor utan turbo suger. :)
S60 T5 MY02 *Såld* http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?t=5163
Motor utan turbo suger. :)