Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av nero
Har en s80 t6 där jag får ett meddelande om att elsystemet kräver service.
Batteriet laddar inte. Kan det vara generatorn som ballat ur?Någon annan som haft samma fel?
Användarvisningsbild
av Ramon
Ditt fel kan bero på en himla massa saker... Batteriet kan vara paj, för låg elektrolytnivå, batteripolernas anslutningar kan vara lösa eller korroderade, defekt generator eller spänningsregulator, kortslutning... etc.

Men i och med att du får fram ett meddelande i färddatorn, så tycker jag att det inte borde vara ett allvarligare fel, utan troligtvis är det bara batteriet som är i behov av byte, eller ifall det är någon kortslutning (har du anstlutit någonting på sistone?), men i första hand tror jag på batteriet. Hur gammalt är batteriet samt hur långt har bilen rullat med det ungefär?

Börja med att kolla anslutningarna på batteriet, samt ifall du har möjlighet, låna och testa med ett annat batteri innan du ev. slänger ut pengar på nytt, för så vitt jag vet så är det inte så vanligt att generatorn pajar på denna modell.
Användarvisningsbild
av greeeken
Är det inte så att om generatorn är kaputt så lyser batteri lampan i bilen?
Lättast är om du kopplar in ett annat batteri o kollar om du får samma fel
av nero
Har provat med nytt batteri.Batterilampan lyser fortfarande.
Det verkar väl vara generatorn?
av nero
Bilia gjorde felsök.generator kass sätter i en utbytes.
Brandsläckare i V90?

Vill minnas att Volvo har erbjudit sådan eft[…]

Jo, 18” har ET 55. Det har även 19&rdqu[…]

Motorvärmare 850

Beställde nyss slangvärmaren RE480 och m[…]

Prestige Performance

Samma "kines grejer" alla andra krä[…]