Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av sola454
Vill dela med mig av en ny :evil: erfarenhet...

I dag på morgonen vägrade bilen en d5 -06 att starta. Det första jag märkte var att bränslevärmaren ej gått igång. Jag startade då bilen för att få lite värme undertiden jag packade in allt bråte jag skulle ha med.
Då stannar bilen, och den vägrar starta på nytt....

Vad f-n gör man?

Ringer volvo assisatansen och en bärgare kommer.
Han säger att han kan slå vad om att det är en luftficka i tanken, tydligen jätte varnligt på v70n!?

Han drog bilen så den stog plant, satte sig i och vred på nyckeln, efter en stund startade den så snällt.

Kan inte volvo ta och fixa felet om det är så varnligt :x
Varför tipsar man inte hos volvo assistancen, (det är ju vi volvoägare som får betala i alla fall på något sätt) :x

Hoppas mina erfarenheter kan vara till nytt för någon mer...
Användarvisningsbild
av Svahn
Hur lite soppa hade du? Värmaren går inte om det är mindre än 1/4 ungefär.
av sola454
Jag hade precis under halv tank. Jag tror inte att mängden bränsle var något problem o detta fall.
Bilen står på samma plats som varje natt och både bil och värmare har alltid startat. (Om lampan för låg tanknivå ca 1/4 tänds så stoppar värmaren)
av volvo experten
sola454 skrev:Vill dela med mig av en ny :evil: erfarenhet...

I dag på morgonen vägrade bilen en d5 -06 att starta. Det första jag märkte var att bränslevärmaren ej gått igång. Jag startade då bilen för att få lite värme undertiden jag packade in allt bråte jag skulle ha med.
Då stannar bilen, och den vägrar starta på nytt....

Vad f-n gör man?

Ringer volvo assisatansen och en bärgare kommer.
Han säger att han kan slå vad om att det är en luftficka i tanken, tydligen jätte varnligt på v70n!?

Han drog bilen så den stog plant, satte sig i och vred på nyckeln, efter en stund startade den så snällt.

Kan inte volvo ta och fixa felet om det är så varnligt :x
Varför tipsar man inte hos volvo assistancen, (det är ju vi volvoägare som får betala i alla fall på något sätt) :x

Hoppas mina erfarenheter kan vara till nytt för någon mer...
Vadå luftficka längst ner i tanken under bränslet där pumpen ligger hur troligt låter det då ?
av Marbas
Lutar det där du ställer bilen? Tror det står i instruktionsboken att man ska helst parkera bilen plant eller i lite uppförslut för att inte bränslevärmaren ska stanna (eller nåt sånt).

Jag har själv en lutande uppfart, men backar alltid upp (dvs jag gör tvärtemot vad som står i instruktionsboken), men har aldrig haft något probelm. Jo, förutom den gången då jag glömt att tanka och det var alldeles för lite diesel i tanken...

Är det skillnad på konstruktionen av tank, pumpar, mm beroende på årsmodell? Jag har en V70N D5 MY04.
240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Kan tillägga att efter jag bytt tändspol[…]

Anliggande frambroms 740

Hej! Upplever att frambromsen känns lite anli[…]

installera dragkrok

Säkringen är en 40 A. J.case kallas type[…]

Nolla motor V70 D3

Jag brukar bara nolla efter original markeringarna[…]