Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Ericsson
Hej!

Blocket tycker jag är förunderligt. Det kan vara tyst länge och helt plötsligt så ringer någon och så är det klart.

Jag har nog haft tur och sålt allt som jag lagt ut på blocket inkl. en rätt speciell motorcykel för ganska mycket pengar där köparen sträckkörde från skåne till sundsvall för att hämta hojen. Värst och sälja är nog mobiltelefoner där man får bytesförslag på alltifrån persiska mattor till riktigt gamla skittelefoner.

Hur som helst så har du ju redan fått en massa förslag på hur du ska skriva annonsen och om du inte misstycker så har även jag ett förslag. Folk som köper en sådan här bil vet redan vad alla förkortningar står för och dom vet säkerligen vad som ingår i diverse paket. Vet dom inte det så får dom ju gärna ringa och fråga.

Jag tycker även att du ska minska ned på antalet bilder till bilhandlarstandarden tre; Framifrån, bakifrån samt förarplats. Har du tillgång till en villauppfart så fotografera den där. Låt sedan dessa bilder tala för sig själv.

I övrigt vill folk nog ha en svensksåld, pålitlig, oskruvad original volvoservad lågmilare.

Jag skulle skriva annonsen som följande (Jag antar att den har business-paket):
-------------------------------------------

Rubrik: Volvo S80 2,4 170 Business -00 lågmilare

Annons:

Volvo S80 2,4 170 Business -02 9200 mil
Svartmetallic, fullservad, business-paket, sommar- och nya vinterdäck, integrerad barnstol, avtagbart drag mm.

Bilen är svensksåld och mycket välskött.

Pris: 95000:- (Diskuteras vid snabb affär).

Välkommen att ringa eller mejla.

Mvh,
Kalle Kula

[email protected]
-------------------------------------------

Använd helst för och efternamn eller mindra bra typ "S80" eller "Volvo".

Mina fem öre.

/Uffe
av Sevak
Den är svensksåld och har fullstämplad servicebok. Ska låta den va så här till på lördag får se om någon hör av sig. annars ändrar jag annonsen igen för 5e gången.
Allt jag lagt ut på blocket förut har blivit sålt snabbt.
Så förstår inte varför den här inte blir det. Det är ju ett jävligt bra pris.

Men jag tror jag har allt i bussnies paketet förutom halvskinn. eller är det design paketet. Vad finns det i dom olika paketen så jag vet vad jag ska skriva.

Tack för hjälpen uffe
av sparwen
Märkligt nog kan tyvärr ett för billigt pris avskräcka en del. Då tror de att de är nånting skumt med bilen som gör att du vill bli av med den fort.
av Sevak
sparwen skrev:Märkligt nog kan tyvärr ett för billigt pris avskräcka en del. Då tror de att de är nånting skumt med bilen som gör att du vill bli av med den fort.
Haft den på blocket i en måndad. Jag la ut den först för 105 tusen sen 99 tusen ocg efter det 95 tusen. och efter det 93 tusen och nu som den står i annonsen.
Jag själv tycker bilen är lätt värd 95 tusen.
av sparwen
Sevak skrev:
sparwen skrev:Märkligt nog kan tyvärr ett för billigt pris avskräcka en del. Då tror de att de är nånting skumt med bilen som gör att du vill bli av med den fort.
Haft den på blocket i en måndad. Jag la ut den först för 105 tusen sen 99 tusen ocg efter det 95 tusen. och efter det 93 tusen och nu som den står i annonsen.
Jag själv tycker bilen är lätt värd 95 tusen.
Kan vara just det att du sänker priset på den också, det behöver inte vara det. Men jag ser till mig själv, om en vara (bil) annonseras billigare och billigare vecka efter vecka då blir i alla fall jag skeptisk och undrar om det är något fel och om säljaren sänker priset efter flera spekulanter som tittat på den och hittat fel.
av Sevak
Vad ska jag göra för o få den såld då. Det ska väl inte behöva ta en månad. Det finns absolut inget fel på bilen. Jag väl bli av med den eftersom jag hittat en 07 nya modellen till ett bra pris. Har haft bilen i 7 år och den har aldrig krånglat.
Användarvisningsbild
av V70BiFuel03
När man som bilägare är i färd med att sälja bilen.... speciellt när man är smärtsamt medveten hur mycket man betalade för bilen då den köptes (i förhållande till hur mycket man kommer att få), hur mycket man spenderat på service & omvårdnad..... så tycker man ju med all rätt att man borde kunna få si & så mycket för den.... MEN, tyvärr så är ju realiteten oftast inte sådan.
Den krassa verkligheten när medel svensson ska köpa bil är att det är två saker som är avgörande för om det ska bli någon affär (då menar jag inte härken som kostar 15k utan runt 100k eller över); nämligen priset OCH ifall det går att fixa finansiering. Det är klart att det finns undantag bland Sven & Nisse men de som stegar fram med 150-200k cash är snarare Mehmet, Achmet & med kompisar :wink: .

Jag kan slå vad om en Göteborgs Pizza :) att ifall trådskaparen hade kunnat skriva "Finansiering kan ordnas" i annonsen så hade det inte tagit lång tid tills dess att telefonen ringt.
Senast redigerad av 1 V70BiFuel03, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av greeeken
Problemet är väll att det finns så många Volvo s80 i sverige så de kanske inte de lättaste att sälja.

Men man ska inte ha brådis som någon skrev, Det kommer alltid till slut ska du se.
Användarvisningsbild
av ehedman
Ta bort annonsen och skriv en ny med nya bilder i trevlig miljö. Din annons har nog gjort sitt nu och de som har bevakning på S80 ser bara din bil återigen med nedsatt pris och uppenbarligen inget intresse. Varför kan någon undra.

När jag köpte min S80 hade jag bevakning på blocket (köpte dock genom Bilia) och eftersom det är så många S80 till salu tittade jag bara på de första som dök upp i bevakningslistan dvs. de senaste annonserna. Jag bläddrade sällan ner där eventuellt ändrade och gamla annonser låg.

Jag har sett att en del handlare gör nya annnonser på samma bil för att komma överst på bevakningslistorna.

Just nu finns 1400 annonser med sökordet volvo s80 i hela landet och tex. 336 i Stockholm med angränsade län så få behöver åka långt för att se en S80.
ljudet av ett dött batteri?

Idag när jag skulle starta på knappen k[…]

Nolla motor V70 D3

Att lyfta toppen behövs inte tror jag. Det fi[…]

Problem med airbagen V70 .01

Har följt kabeln och just innan den gå[…]

Bensinpump till B27A 1978?

Det ser ut som om det är någon sammanbl[…]