Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Anders Classic
Jag fick lämnat in min nya Volvo på verkstaden för ett garantijobb. När jag fick tillbaks bilen upptäckte jag att stötfångaren bak var repad och att vänster fälg bak var skadad. Jag åkte tillbaks till verkstaden och de fotograferade skadorna. Stötfångaren blev omlackad efter ca 3 veckor och en ny fälg sattes på. När jag hämtade ut bilen passade jag på att tanka vid Volvo. Då tog jag en runda runt bilen och upptäckte att de förmodligen skadat bilen precis vid hjulhuset och försökt bättra på skadan. Förmodligen genom att lägga på färg och sedan rubba bort överskottet av färg. Arg som ett bi for jag in till verkmästaren och frågade vad som hänt. Han kunde bara beklaga och fick åter ta upp kameran och fota. Vad skall man göra? Det känns inte så kul och ha en omlackad bil på en massa ställen. Bilen är ca 2 månader gammal och rullat 300 mil. Känns inte som återförsäljaren riktigt bryr sig. Kan man vända sig till Volvo i Göteborg? Någon som har ngt tips vad man kan göra? Vad säger konsumentköplagen?
Användarvisningsbild
av elmuppo
Anders Classic skrev:Jag fick lämnat in min nya Volvo på verkstaden för ett garantijobb. När jag fick tillbaks bilen upptäckte jag att stötfångaren bak var repad och att vänster fälg bak var skadad. Jag åkte tillbaks till verkstaden och de fotograferade skadorna. Stötfångaren blev omlackad efter ca 3 veckor och en ny fälg sattes på. När jag hämtade ut bilen passade jag på att tanka vid Volvo. Då tog jag en runda runt bilen och upptäckte att de förmodligen skadat bilen precis vid hjulhuset och försökt bättra på skadan. Förmodligen genom att lägga på färg och sedan rubba bort överskottet av färg. Arg som ett bi for jag in till verkmästaren och frågade vad som hänt. Han kunde bara beklaga och fick åter ta upp kameran och fota. Vad skall man göra? Det känns inte så kul och ha en omlackad bil på en massa ställen. Bilen är ca 2 månader gammal och rullat 300 mil. Känns inte som återförsäljaren riktigt bryr sig. Kan man vända sig till Volvo i Göteborg? Någon som har ngt tips vad man kan göra? Vad säger konsumentköplagen?
Ta kontakt med Global customer relations på Volvo personvagnar torslanda. Ring volvos växel och be dem koppla dig.
Användarvisningsbild
av lexus
Jag förstår din frustration. Snacka om slarv. Så får de bara inte behandla andras prylar. Kräv dem på en riktigt fet kompensation alt. be dem byta ut bilen mot en ny. Det är ju en sak om bilen är behäftad med fel från början. Då har de ju ett antal möjligheter att avhjälpa felen men där här handlar ju om skadegörelse på en ny bil. Då bör de stå för kostnaden för en ny bil. Det är ju inte särskilt kul att köra omkring i en "helrenoverad" ny bil.

Detta är ju en intressant diskussion. Vad har man för rättigheter när det kommer till upprepade problem med en ny bil. Nog tusan måste konsumentköplagen gälla även vid bilaffärer och i så fall har du ju alltid rätt att få en ny vara (bil) efter ett antal försök till reparation. Fast egentligen är det ju inte reparationer pga fel på bilen från början utan beroende på att verkstaden är så in i h-e slarviga så de skadar bilen i ett. Stäm de jävlarna om du orkar!
Användarvisningsbild
av Brainy
Oj vad dom inte ens skulle få serva min bil i fortsättningen!

Lider med dig!

mvh
Anders
av laka14
Skulle ju vara intressant att vet vad det var för återförsäljare så att man kan undvika sådana klåpare. Dessutom så ska dom som utför sådana dåliga jobb ha dålig publicitet.
av Anders Classic
Jag tänkte kontakta konsumentombudsmannen och höra vad dom säger. Sedan får jag avvakta återförsäljaren. Jag går nog inte ut med vilken återförsäljare det gäller förrän ärendet är avslutat och beroende på hur det har gått. Fy fan vad man blir frusterad. Nu blir det förmodligen 3:e omlackeringen. Att de bytt fälgen är ok. Det värsta är att jag har själv upptäckt skadorna. Känns som verkstaden försöker komma undan o hoppas på att kunde inte är så noga. Tyvärr (för verkstaden) så är det fel kund att djävlas med. Jag lär få åtekomma i ärendet.
Användarvisningsbild
av XC70-D5
Jag antar att det är Hans persson Västerås du har problem med,Jag är själv drabbad av deras nonsens! Kommer Aldrig att Handla nåt där igen!!!
av Anders Classic
Det är inte i Västerås. Jag får återkomma
av boeder
Anders Classic skrev:Jag fick lämnat in min nya Volvo på verkstaden för ett garantijobb. När jag fick tillbaks bilen upptäckte jag att stötfångaren bak var repad och att vänster fälg bak var skadad. Jag åkte tillbaks till verkstaden och de fotograferade skadorna. Stötfångaren blev omlackad efter ca 3 veckor och en ny fälg sattes på. När jag hämtade ut bilen passade jag på att tanka vid Volvo. Då tog jag en runda runt bilen och upptäckte att de förmodligen skadat bilen precis vid hjulhuset och försökt bättra på skadan. Förmodligen genom att lägga på färg och sedan rubba bort överskottet av färg. Arg som ett bi for jag in till verkmästaren och frågade vad som hänt. Han kunde bara beklaga och fick åter ta upp kameran och fota. Vad skall man göra? Det känns inte så kul och ha en omlackad bil på en massa ställen. Bilen är ca 2 månader gammal och rullat 300 mil. Känns inte som återförsäljaren riktigt bryr sig. Kan man vända sig till Volvo i Göteborg? Någon som har ngt tips vad man kan göra? Vad säger konsumentköplagen?
Känner så väl igen ditt problem, har råkat ut för liknande händesler på 2 av mina 4 nya Volvo bilar. De bryr sig helt enkelt inte om andras "dyra" bilar då de blir hemma blinda ibland alla dessa "dyra" tjänste bilar etc.
Förstärkt kamrem

Är det nån som vet var man kan köp[…]

Olika typer av växellådor

Återigen rent generellt så kommer bile[…]

installera dragkrok

Det är plättlätt att installera med[…]

nackdelar med Running Boards

Tycker inte bilen är tillräckligt hö[…]