Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av rvujog
Hej

Skidplaten bak på XC90 -07 är ju otroligt mycket snyggare än den fattiga
som finns till årsmodellerna innan. Vet någon om det är möjligt att
få den nya att passa på en äldre årsmodell eller är hela kofångaren ny?
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Hela kofångaren är ny. MY07< kofångaren kanske passar på äldre XC90 också. Men den lär kosta en del...
av rvujog
Hade mina aningar om detta..... :(
Tack för det snabba svaret i alla fall. :D
Användarvisningsbild
av SUV-Driver
Snor tråden lite...
Var även jag sugen på att byta skid-plate men fick då veta att hela bakre stötfångare måste bytas. Vet ej om det passar. Nu till min fråga; Någon som vet om det går det att byta bakljusen till den nyare modellen? Alltså, bara den nedre delen?
Användarvisningsbild
av G-kraft
Amen vi får väl vara lite mer smartare än så :) jag skall lämna in min bil på lackering nu igen, och de skall lackera silver färg på min bakre kofångare så att det ser ut som en skiplate...finns en ram på den äldre modellen som man kan följa och det blir jätte snyggt...kommer kosta mig ca 1100:-, de kommer slipa lite och lackera sedan på med klarlack...
av rvujog
G-kraft skrev:Amen vi får väl vara lite mer smartare än så :) jag skall lämna in min bil på lackering nu igen, och de skall lackera silver färg på min bakre kofångare så att det ser ut som en skiplate...finns en ram på den äldre modellen som man kan följa och det blir jätte snyggt...kommer kosta mig ca 1100:-, de kommer slipa lite och lackera sedan på med klarlack...
En jäkla bra idé ju :D. Tack för tipset!
Användarvisningsbild
av G-kraft
ja det är det ju :) , mindre betalt och mindre stöldbart, har en vän som de tog hans lilla skiplate. Annars kan du ju vänta och se på min bils resultat..när jag lägger upp bilder på det...om du vill. Tänk om det blir inte så fin på bilen så går du och gör samma sak och har lagt ut pengar på det :)
Användarvisningsbild
av SUV-Driver
Bra idé! :D
Ska bli spännande att se resultatet. Lägg gärna upp bilder när det är klart. Synd bara att jag har den gamla skidplaten monterad och den efterlämnar fula hål i stötfångaren... Spackla!? :lol:
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
SUV-Driver skrev:Bra idé! :D
Ska bli spännande att se resultatet. Lägg gärna upp bilder när det är klart. Synd bara att jag har den gamla skidplaten monterad och den efterlämnar fula hål i stötfångaren... Spackla!? :lol:
Ska du ändå lacka så kan dom ju likaväl fylla igen ev.hål. Det krävs mycket förarbete på stötfångaren för att det ska bli bra/hålla länge.
Användarvisningsbild
av G-kraft
Jag återkommer med bilder snarast..kanske blir på måndag eller tisdag..
Bromsskivor och belägg till 740

Alla skivor som får säljas inom EU komm[…]

Föredrar sim i bilen, slipper koppla upp mobi[…]

Hej sitter och funderar på att skaffa en xc4[…]

Motorn tappar kraft och dör.

Ingen framgång med blinkdosan, men ja testad[…]