Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Gregor
En liten n fråga. Jag verkar inte ha någon ström i cigarettutaget i min bil. vad kan deta bero på? Behövde den i somras till en kylväska men hade ingen ström sen har jag inte tänkt på det förän nu.

Har för mig att jag har 2 st och ingen av de verkar fugnera.

Några tips om vad det kan vara?

mvh

Gregor
Användarvisningsbild
av Brainy
Kollat säkringen? låter ju inet helt otippat om båda lagt ner.

mvh
Anders
av Gregor
Hej!

Jag har kollat säkringen och den var hel. Men jag ska kolla igen i fall jag såg helt fel...

MVH

Gregor
av LaRy
Har du hittat den väl dolda säkringen som du endast kommer åt ifall du lossar skyddet ovanför pedalstället. Där sitter det ca 15 "hemliga" säkringar placerade något till höger om rattstången, i alla fall på nyare S80.
av LaRy
Ursäkta, något till vänster om rattstången.
av Gregor
Hej!

O fan.... det visste jag inte. jag ska kolla upp det. Jag visste inte att det fanns säkringar även inne i kupen. ´

TACK FÖR TIPSET!!!

MVH

Gregor
Användarvisningsbild
av greeeken
LaRy skrev:Har du hittat den väl dolda säkringen som du endast kommer åt ifall du lossar skyddet ovanför pedalstället. Där sitter det ca 15 "hemliga" säkringar placerade något till höger om rattstången, i alla fall på nyare S80.

Vad är detta för säkringar?
av LaRy
Om du öppnar vänster framdörr kan du lossa en lucka i ändan på instrumentbrädan. Då kommer du att se ytterligare en säkringscentral. Ingen av dessa har med ziguttag att göra. Men ifall du tar en ficklampa och lyser snett nedåt framåt genom denna öppning kommer du att kunna se denna dolda uppsättning av säkringar. För att kunna byta dem måste du lossa skyddet ovanför pedalstället. Där sitter säkringen för zig-uttag, jag vet av egen erfarenhet. Dessa säkringar är något mindre än de vanliga standardssäkringarna.
av taxi v70
Kör en V70 D5 -07, och har delvis samma problem. Ingen ström i främre cig.tändaren men nog i bakre.
Volovoservicen kollade alla säkringar( på alla tre ställen ) inget fel! sa dom.
Inget fel och ingen ström svarade jag.
av LaRy
Kolla i din instruktionsbok hur många ställen det finns säkringar på. I min S80 finns det 1 panel under huven, 2 paneler vid förarplats (inkl. den dolda) samt 1 panel i bagageutrymmet till vänster. Den dolda säkringspanelen finns faktiskt beskriven i min instruktionsbok, annars hade jag aldrig hittat den. Jag hade aldrig sökt på ett så idiotiskt ställe. Det finns även några kryptiska beskrivningar i intruktionsboken hur du skall komma åt den. Vad jag vet så är elutrustningen lika i V70 osh S80.

Jag hade separat SIM-kort första åren i[…]

gummilist

Gjorde jobbet idag, det tog en stund med att f&ari[…]

3G släcks

https://www.youtube.com/watch?v=6IyTiA5pUWs Lite b[…]

SKF eller Gates är nog mest en fråga om[…]