Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kalle45
Vill skruva själv på bilen en V70-d5 -05:a
Det finns reparationshandbok på te.x Biltema-s Hynes
Är det en bra bok eller finns det bättre ...
Kan någon tipsa mig vjt. :?: :?: :lol:
Användarvisningsbild
av Nexus
Jg tycker att HAYNES mest bara skummar på ytan. Kan röra till det mer än göra nytta för den som inte har full koll :wink:
Vissa delar är bra men de fördjupar sig inte så mycket och hopp fram och tillbaka mellan bilder och sidor.
av Addekarlsson
Haynes är bättre än ingen, och det finns tyvärr inte så mycket alternativ, om du inte lyckas jaga fram alla delar av volvos verkstadshandböcker för V70, motsvarande dom tidigare "gröna böckerna". Till nyare bilar är dom inte gröna, dom är blå/vita.

Mvh/ Adde (som även redigerar topic lite)
Användarvisningsbild
av NORDIC MAN
Haynes duger för en hem pulare även om alla hänvisningar kan förvirra lite, man måste läsa igenom mer en gång, bytte generatorn med hjälp av den boken, absolut inget lätt jobb på en t6 kan jag lova :???:

p.s boken behandlar inte turbo sexorna men mycket är samma som de fem cyl motorerna 8)

mvh/olof
av *pettson*
Addekarlsson skrev:Haynes är bättre än ingen, och det finns tyvärr inte så mycket alternativ, om du inte lyckas jaga fram alla delar av volvos verkstadshandböcker för V70, motsvarande dom tidigare "gröna böckerna". Till nyare bilar är dom inte gröna, dom är blå/vita.

Mvh/ Adde (som även redigerar topic lite)
man måste ju inte jaga dom? Bara att beställa dom. Volvo har inte rätt att neka någon att köpa böckerna.
av Addekarlsson
Tänkte inte på det.... :lol:
Är så van att jaga fram dom gröna böcker jag behöver genom annonser på forum, blocket och tradera. :D
Men det kan ju bero på att dom gröna inte säljs längre av volvo, och med det fanns inte det alternativet i min skalle.

Men du har helt rätt *pettson*, dom nyare går absolut att köpa på volvo.

Mvh/ Adde
Användarvisningsbild
av Cimmen
Vad kan dom kosta????
av Addekarlsson
Du får antagligen bäst svar på det genom att kontakta närmaste volvobutik för reservdelar.

Mvh/ Adde
av sorsj
Stopp!

Fr.o.m. V70N finns inget annat än elkopplingsschema att köpa som bok. All servicedokumentation 2001 t.o.m. 2005 ligger på VADIS, som är på DVD och egentligen bara har distribuerats till proffs, men som ändå brukar gå att få tag på (t.ex. på Ebay). Fr.o.m. 2006 ligger all servicedokumentation på VIDA, som är ett strikt åtkomstskyddat Internetbaserat dokumentationssystem, som man för ett mycket högt pris kan köpa t.ex. dygnsvis tillgång till.
av TerSve
Det går att hämta Vadis "by the air"

Jag hade separat SIM-kort första åren i[…]

gummilist

Gjorde jobbet idag, det tog en stund med att f&ari[…]

3G släcks

https://www.youtube.com/watch?v=6IyTiA5pUWs Lite b[…]

SKF eller Gates är nog mest en fråga om[…]