Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Andy1
Tjenare! Jag undrar om någon kan hjälpa mig med ett sidospegel problem. Jag har en Vovo V70 01'a. När jag skulle fälla ut sidospeglarna gick bara högra spegeln ut. När jag tryckte igen åkte högra in igen varpå den vänstar åkte ut. Alltså viseversa. Någon som vet hur man "resettar" dem så att dom följs åt????
Användarvisningsbild
av greeeken
Andy1 skrev:Tjenare! Jag undrar om någon kan hjälpa mig med ett sidospegel problem. Jag har en Vovo V70 01'a. När jag skulle fälla ut sidospeglarna gick bara högra spegeln ut. När jag tryckte igen åkte högra in igen varpå den vänstar åkte ut. Alltså viseversa. Någon som vet hur man "resettar" dem så att dom följs åt????
De va nått me säkringarna har ja förmig?
Säkert nån som vet hur man gör här.
Tryck knappen så att den vänstra åker ut.
ta ut säkringen o in i gne tryck på knappen för att fälla ut speglarna . då bör väll den högra gå ut.
När du sen ska fälla in dom så ska nog båda speglar in igen?
Nått sånt var det.
Användarvisningsbild
av Kliszow
Andy1 skrev:Tjenare! Jag undrar om någon kan hjälpa mig med ett sidospegel problem. Jag har en Vovo V70 01'a. När jag skulle fälla ut sidospeglarna gick bara högra spegeln ut. När jag tryckte igen åkte högra in igen varpå den vänstar åkte ut. Alltså viseversa. Någon som vet hur man "resettar" dem så att dom följs åt????
Brukar hända mig Me ibland, koppla ur batteriet så den får läsa in drivrutinerna igen så löser det sig.
av MP
testa att trycka på knappen så att dom åker in o fäll sedan in den som inte fälls in manuellt sen tryck på knappen igen :)
av Andy1
Löst. Jag testade att återställa spegeln manuelt. Men det funkade ej. Jag tog ut säkringen till den vänstra spegeln. Tryckte ut den högra. Satte i säkringen. tryckte igen och dom följs åt. Underbart :D . Tack för alla svar

Tack för svar. Ps. Hannade i fel forum, moder[…]

Välkommen ut i trafiken

Har beställt på www.trodo.se. Det var […]

Tack för svar. Man kan ju sätta ett 120 […]

Söndagstvätten IMG_9658.jpeg IM[…]