Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Stefan_64
Hej!
För några veckor sedan köpte jag en V70 -01. Jag är nöjd men märkte ganska omgående att det fanns en vibration när jag körde runt 90km/h. Jag har balanserat alla fyra hjulen och nu i veckan bytte jag alla fyra hjulen och satte på fyra andra hjul för att verkligen utesluta obalans.
Idag körde jag en längre runda men vibrationen är fortfarande kvar. Men de nya däcken (16" 55 profil) känns det något mindre men det finns ändå en tydlig vibration.
Är det någon som upplevt något liknade? Kan det vara dämparna eller något bussning som glappar och ger vibrationer. Hjälp mig, jag blir galen.

Stefan
Användarvisningsbild
av greeeken
Stefan_64 skrev:Hej!
För några veckor sedan köpte jag en V70 -01. Jag är nöjd men märkte ganska omgående att det fanns en vibration när jag körde runt 90km/h. Jag har balanserat alla fyra hjulen och nu i veckan bytte jag alla fyra hjulen och satte på fyra andra hjul för att verkligen utesluta obalans.
Idag körde jag en längre runda men vibrationen är fortfarande kvar. Men de nya däcken (16" 55 profil) känns det något mindre men det finns ändå en tydlig vibration.
Är det någon som upplevt något liknade? Kan det vara dämparna eller något bussning som glappar och ger vibrationer. Hjälp mig, jag blir galen.

Stefan
4 hjuls inställning kanske
Skeva skivor?
av emilhi
Hej har samma problem i min v70 -06 2,4d ,
hade in den på verkstaden och de bytte dämparna fram (på garanti) har dock inte blivit någon skildnad.
av CuteStoffe
standardfel är bussningarna i länkarmarna. ska byta ut mina i veckan har nämligen samma fel..

Tack för svar. Ps. Hannade i fel forum, moder[…]

Välkommen ut i trafiken

Har beställt på www.trodo.se. Det var […]

Tack för svar. Man kan ju sätta ett 120 […]

Söndagstvätten IMG_9658.jpeg IM[…]