Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Ampy
Hej har en s60 04 den spårar otroligt mycket vad kan det bero på är det dåliga bussningar vid bärarmen eller vad annars? någon som kan hjälpa med samma problem har gjort 4 hjuls inställningen och det vart lite bättre men inte alls bra!! hjälp
av stefnil29
Ampy skrev:Hej har en s60 04 den spårar otroligt mycket vad kan det bero på är det dåliga bussningar vid bärarmen eller vad annars? någon som kan hjälpa med samma problem har gjort 4 hjuls inställningen och det vart lite bättre men inte alls bra!! hjälp
Hej!

Prova att öka lufttrycket i däcken. Mina är 205/55-16, jag höjde från 2.2 bar till 2.6 fram och 2.5 bak. Då slutade den att spåra.
Lycka till
/Stefan
Användarvisningsbild
av greeeken
Mkt möjligt att det kan vara det.
Min spårar sjukt mkt oavsett lufttryck på däcken.
Kan j vara så att däcken är dåliga oxå
Användarvisningsbild
av exup
Jag tippar på däcken.Om det är en 04a så ska ju inte bussningar och sånt vara dåliga,om den inte har gått sanslöst mycket vill säga.
av S60AWD2.5T
Min S60 04 spårade samt kändes orolig, inte alls kul.
Däcken var Pirelli 235/40 18 och ganska slut.
Bytte till motsvarande Nokian och det blev kalasbra direkt.

Vad kan man då dra för slutsats av det:
1: Dåligt mönster ger sämre gång
2:Nokia är bättre än Pirelli.
3: Den kommer att bli lika spårkänslig när Nokian blir dåliga.

Ja det vee tusan ännu men framtiden ger svar.
av JK24T
Kolla bussningarna i framvagnen, jag bytte främre och bakre bärarmsbussningar samt gjorde en fyrhjulsinställning.
Främre bussningar byttes till Powerflex, se bild:

Bild

Blev betydligt bättre och det gick att köra fort även på småvägar.

- Johan
Användarvisningsbild
av Ampy
Japp tack det va skönt grabbar däcken har inte så mycket med spårningen att göra för detta är inte den klassiska spårningen jag pratar om dett är som att hela framvagnene sitter löst så illa och va inne på volvo idag dem kollade bilen och sa att det va bussningar det glappa lite väl mycket. Så vart köper jag Powerflex och kan jag byta bara fram eller??
Användarvisningsbild
av greeeken
Ampy skrev:Japp tack det va skönt grabbar däcken har inte så mycket med spårningen att göra för detta är inte den klassiska spårningen jag pratar om dett är som att hela framvagnene sitter löst så illa och va inne på volvo idag dem kollade bilen och sa att det va bussningar det glappa lite väl mycket. Så vart köper jag Powerflex och kan jag byta bara fram eller??
Mekonomen har ja för mig ska ha powerflex
Bussingar och däcken ihop är en rimmlig förklaring
Användarvisningsbild
av Ampy
vad kostar sånna poverflex ca såg att S.A.: hadde för nästan en 300 :- då lär dem vara billigare på mekonomen!
Användarvisningsbild
av greeeken
Ampy skrev:vad kostar sånna poverflex ca såg att S.A.: hadde för nästan en 300 :- då lär dem vara billigare på mekonomen!
Dom ligger där nånstan
Har för mig att mekonomen tar runt 340-380 kr
S.A??? vad är det?

Tack för svar. Ps. Hannade i fel forum, moder[…]

Välkommen ut i trafiken

Har beställt på www.trodo.se. Det var […]

Tack för svar. Man kan ju sätta ett 120 […]

Söndagstvätten IMG_9658.jpeg IM[…]