- sön 12 aug 2007, 16:57
hej! är det någon som vet vad det beror på att glaset på v sidospegel yttre vibrerar,på min s 60 -02.
Moderator: Moderatorer
meckar Lasse skrev:hej! är det någon som vet vad det beror på att glaset på v sidospegel yttre vibrerar,på min s 60 -02.Det gör det på min också och så även tidigare på en S80 som jag hade. "Inom toleranserna" enligt Volvo. Det fladdrar påtagligt och störande när man kör över 180. Nu vet jag inte hur mycket dina speglar vibrerar men det här är ett bra exempel där de tyska premiumkonkurrenterna har högre precisionskrav. Jag tror helt enkelt inte att du kan göra så mycket åt det.
meckar Lasse skrev:tjenare Perhall! jag behöver bara komma över 80 km så börjar v spegel glas o vibbrera medans högra är stilla.nu tog jag nog i lite i under kant,beträffande hastigheten. du tog ju i ordentligt.ha de gött.OK:) mina vibrerar också olika mycket... du kanske lyckas fixa det men jag har inte lyckats... mina börjar skaka nånstans kring 120 men då är det ok. I en Audi eller BMW är speglarna helt stilla i 200 = kvalitetskänsla. Ha det!
el Toro skrev:jag har en s60 där inte glasen vibrerar det minsta, även i höga hastigheter...bra tips - tack!!
men jag hade tidigare en s40-00 i 3 år där höger spegel fladdrade hela tiden from hastigheter över 70km/h. pratade med en bilförsäljare på bilia som sade att det där är en "vanlig sjuka" på s/v40. när jag hade haft bilen i 2 år och liksom vant mig vid fladdrandet råkade jag påtala det för min käre far, som genast ville ge sig på uppdraget att fixa till det. meningslöst sade jag, men det visade sig att han bara behövde trycka till spegelglaset lite så var saken biff. det var tydligen en clips som inte satt i ordentligt. PINSAMT!!!
men efter det var spegeln helt still. kan vara värt att pröva!
perhall skrev:Mina speglar skakar inte i 200. Kvalitetskänsla var/är det.meckar Lasse skrev:tjenare Perhall! jag behöver bara komma över 80 km så börjar v spegel glas o vibbrera medans högra är stilla.nu tog jag nog i lite i under kant,beträffande hastigheten. du tog ju i ordentligt.ha de gött.OK:) mina vibrerar också olika mycket... du kanske lyckas fixa det men jag har inte lyckats... mina börjar skaka nånstans kring 120 men då är det ok. I en Audi eller BMW är speglarna helt stilla i 200 = kvalitetskänsla. Ha det!
Sorry to post in english, still not confident enou[…]